Google Ads - AdWords

Google Ads - co to jest i kiedy warto skorzystać z tego rozwiązania? Google AdWords to jedno z najstarszych narzędzi do tworzenia kampanii reklamowych w Internecie. W teorii konfiguracja kampanii Google AdWords wydaje się niezwykle prosta. W celu jej optymalizacji należy określić słowa kluczowe, grupę docelową, lokalizację reklamy, czas jej wyświetlania oraz urządzenia, na których ma być dostępna. To jednak nie wystarczy by reklama Google była w pełni skuteczna. Jak wykorzystać tę opcję, by cieszyć się doskonałymi efektami?

Google Ads - co to jest i jak zacząć?

Poza podstawowymi ustawieniami, warto pamiętać o danych rozszerzonych. Dobrym pomysłem jest zastosowanie odnośników do podstron, szerszego opisu reklamy, numeru telefonu czy formularza kontaktowego. Tym samym można nie tyko zaprezentować dodatkowe informacje, ale znacznie ułatwić kontakt z obsługą klienta firmy i skrócić drogę do rozpoczęcia współpracy. Poza tym, w ten sposób marka zyskuje najwyższe pozycje na pierwszej stronie wyników bez poświęcania miesięcy na pozycjonowanie i optymalizację swojej strony internerowej. Tego typu reklamy są dobrze odbierane przez potencjalnych klientów. Nie są bowiem nachalne, a w dodatku pojawiają się dopiero po wpisaniu konkretnego hasła w okienku wyszukiwarki.

Formą reklamy Google Ads są też reklamy display’owe różnych rozmiarów. Reklamy graficzne mogą pojawiać się np. w witrynach sieci partnerskiej Google. Wśród wielu opcji wyróżnia się także remarketing, a więc reklamy Google Ads wyświetlane tylko tym użytkownikom, którzy uprzednio zainteresowali się ofertą czy produktem. Ponadto reklamy w Google przybierają także formę video, uznawaną obecnie za szczególnie efektywną, o czym piszemy na naszym blogu, w artykule dotyczącym video marketingu. Ciekawą propozycją są również reklamy w popularnej zakładce Google Zakupy. Ta ostatnia możliwość znacznie ułatwia sprzedaż produktów, zwłaszcza gdy przedsiębiorca chce zadbać o szybki zysk.

Reklamy Google zasłynęły z licznych usprawnień i aktualizacji. Efekty kampanii reklamowej można i należy stale kontrolować, i w razie potrzeby przeprowadzać ich modyfikacje. W samym konfiguratorze kampanii dostępne są narzędzia analityczne, które umożliwiają stały pomiar średnich kosztów, a także zwyczajów i potrzeb klientów. Najlepsze efekty można osiągnąć metodą prób i modyfikacji, dlatego etap poszukiwania odpowiednich ustawień może zająć nawet kilka miesięcy, jednak warto, bo efekty będą dużo lepsze niż te wynikające z reklam nieodpowiednio przygotowanych.

Ile kosztuje reklama w Google?

Koszt zależny jest od liczby kliknięć, ponieważ Google Ads to typowa reklama typu CPC – cost per click. Jednak ilość kliknięć nie jest celem. Celem jest konwersja, a żeby zarabiać na reklamach Google Ands, należy poznać graniczny budżet, jaki na reklamę trzeba wydać. Dopiero po jego przekroczeniu reklama zaczyna się zwracać, a w konsekwencji – przynosić zyski. Google Ads (wcześniej Google Ad Words) to najlepszy wybór, gdy chodzi o szybką promocję produktów i ofert. Reklamy CPC sprawdzają się doskonale także w okresie sezonowych wyprzedaży, a jako ciekawostkę zdradzimy, że koszt reklam można obniżyć na przykład prowadząc wizytówkę Google Moja Firma.

Efekty kampanii Google Ads są niemal natychmiastowe. Jednakże po jej ustaniu efekty również znikają. Dlatego promocja całej marki wymaga zaangażowania większych nakładów czasu i zastosowania szerszej gamy narzędzi. Kluczem jest dobór odpowiednich rozwiązań, dobranych względem potrzeb. W idea4me radzimy naszym klientom, aby reklama Google łączona była z pozycjonowaniem. Pozycjonowanie stron internetowych pochłania więcej czasu, lecz efekty są długofalowe, a marka zyskuje rozpoznawalność i renomę.

Sprawdź także nasze realizacje

Używamy plików tekstowych zwanych „cookies” („ciasteczka”), by uczynić naszą stronę łatwiejszą w użytkowaniu. Dowiedz się więcej.

x