Google Ads - AdWords

Kampanie SEM - Google Ads

Google Ads - co to jest i kiedy warto skorzystać z tego rozwiązania? Google Ads (dawniej znane jako Google Adwords) to jedno z najstarszych narzędzi do tworzenia kampanii reklamowych w Internecie. W teorii uruchomienie kampanii Google Ads wydaje się niezwykle proste. Samo odpalenie kampanii jednak nie wystarczy do osiągnięcia sukcesu, chyba że zależy Wam tylko na przepaleniu budżetu 😉  Aby kampania efektywna i skuteczna, należy ją jeszcze odpowiednio skonfigurować i na bieżąco optymalizować na podstawie uzyskanych wniosków.

Kampanie Google Ads - jak przebiega współpraca podczas tworzenia płatnych kampanii?

Na podstawie naszych doświadczeń wypracowaliśmy schemat działania z klientami w obrębie obsługi płatnych kampanii reklamowych w wyszukiwarce, Ilość tych kroków zależy od obecnego stanu naszego partnera – czy posiada w ogóle konto reklamowe? Czy konto spięte jest z innymi narzędziami analitycznymi jak Google Search Console, Google Analytics?

Często podczas wdrażania kampanii płatnych zapomina się również o najważniejszej kwestii: CELU! Przecież bez jego wyznaczenia nie jesteśmy w stanie stwierdzić, czy nasze działania przynoszą korzyści dla firmy.

Co obejmuje usługa prowadzenia kampanii? Kroki usługi:

  1. Analiza firmy klienta jego branży i konkurencji, przegląd strony www pod kątem wdrożenia Google Ads
  2. Utworzenie i konfiguracja konta Google Ads
  3. Integracja konta z Google Analytics / Google Search Console / Google Tag Manager
  4. Ustalenie celów, strategii kampanii
  5. Konfiguracja konwersji głównych i mikro konwersji
  6. Projekt i budowa struktury konta na podstawie głównych fraz kluczowych
  7. Stworzenie i konfiguracja kampanii reklamowych
  8. Bieżące monitorowanie kampanii
  9. Analiza otrzymanych wyników
  10. Optymalizacja na podstawie wyciągniętych wniosków

Kampanie reklamowe w Google Ads - zrzut raportu

Rodzaje reklam w Google Ads

Kampanie Google Ads to nie tylko reklama tesktowa w sieci wyszukiwania Google. To również reklamy graficzne, sposnsorowane treści w formie video, reklamy na skrzynce pocztowej, czy kampanie produktowe.  Pojawić się one mogą w pozostałych wyszukiwarkach na stronach partnerskich oraz w sieci reklamowej Google, czyli tzw. Google Display Network. Wśród wielu opcji wyróżnia się także remarketing, a więc reklamy Google Ads wyświetlane tylko tym użytkownikom, którzy uprzednio zainteresowali się ofertą czy produktem. Formę reklamy i sposób prezentacji dobieramy odpowiednio do potrzeb klienta.

Korzyści z używania płatnych kampanii reklamowych

Narzędzie jest aktualizowane na bieżąco, dzięki czemu co rusz pojawiają się kolejne funkcje i opcje umożliwiające lepsze dopasowanie reklam do naszych potrzeb. Poza podstawowymi ustawieniami elastycznych reklam warto pamiętać o danych rozszerzonych. Dobrym pomysłem jest zastosowanie odnośników do podstron, szerszego opisu reklamy, numeru telefonu czy formularza kontaktowego. Tym samym można nie tyko zaprezentować dodatkowe informacje, ale znacznie ułatwić kontakt z obsługą klienta firmy i skrócić drogę do rozpoczęcia współpracy.

Poza tym, w ten sposób marka zyskuje najwyższe pozycje na pierwszej stronie wyników bez poświęcania miesięcy na pozycjonowanie i optymalizację swojej strony internerowej. Tego typu reklamy są dobrze odbierane przez potencjalnych klientów. Nie są bowiem nachalne, a w dodatku pojawiają się dopiero po wpisaniu konkretnego hasła w okienku wyszukiwarki.

Efekty kampanii Google Ads są niemal natychmiastowe. Pamiętajcie jednak, że promocja całej marki wymaga zaangażowania większych nakładów czasu i zastosowania szerszej gamy narzędzi. Kluczem jest dobór odpowiednich rozwiązań, dobranych względem potrzeb. W idea4me radzimy naszym klientom, aby reklama Google łączona była z pozycjonowaniem. Pozycjonowanie stron internetowych pochłania więcej czasu, lecz efekty są długofalowe, a marka zyskuje rozpoznawalność i renomę.

Ile kosztuje reklama w Google?

Sposób rozliczenia kampanii uzależniony jest od wybranej przez nas formy. Może to być rozliczenie na podstawie liczby kliknięć w reklamę CPC, CPA - czyli koszt za uzyskanie akcji lub na przykład koszt za 1000 wyświetleń naszej reklamy. Jednostkowa cena uzależniona jest od popularności słowa kluczowego, stopnia konkurencyjności, wyniku jakości naszej strony i innych elementów związanych z działaniem narzędzia. Możliwość dopasowywania budżetu umożliwia korzystania z tej opcji promocji nawet najmniejszym, lokalnym firmom!

Cennik Google Ads - jaki jest całkowity koszt?

Na całościowy koszt kampanii składa się więc budżet przeznaczony na reklamę oraz koszt obsługi dla agencji marketingowej. Wynagrodzenie dla agencji jest uzależnione od czasu trwania kampanii, budżetu oraz wymaganego wkładu pracy niezbędnego do uruchomienia kampanii. Chcesz zacząć reklamować się w Google? Skontaktuj się z nami i dowiedz się więcej o możliwościach współpracy!

 

Sprawdź także nasze realizacje

Używamy plików tekstowych zwanych „cookies” („ciasteczka”), by uczynić naszą stronę łatwiejszą w użytkowaniu. Dowiedz się więcej.

x