Branding - budowanie wizerunku w sieci

Branding - co to jest? To proces budowania rozpoznawalnej marki wśród jej potencjalnych klientów. Brzmi prosto, a jednak sama definicja ‘marki’ budzi wiele wątpliwości. Tym samym również branding jest kwestią niezwykle złożoną.

Co to jest branding i jak promować markę w sieci?

Z pewnością marka to nie tylko hasła marketingowe i identyfikacja wizualna. Wśród popularnych definicji marki uznanie zdobyła ta zaproponowana przez Cheryl Swanson, specjalistkę do spraw trendów i designu. Brzmi ona następująco Marka to produkt i jego jedyna w swoim rodzaju, wyjątkowa i nie do odparcia historia. Taka marka oferuje unikalny zestaw jakości, które powodują, że konsument wierzy, że nie ma ona substytutu. Marki to totemy. Opowiadają nam historie o naszym miejscu w kulturze, gdzie jesteśmy, gdzie byliśmy, a nawet pomaga nam zdać sobie sprawę, dokąd zmierzamy.

Budowanie wizerunku w sieci wymaga zastosowania całego szeregu rozwiązań. W pierwszym kroku należy opracować kampanię marketingową, a więc krótko mówiąc - pomysł na promocję. W tym sensie branding jest drogą do osiągnięcia rozpoznawalności i pewnych celów marketingowych, które najczęściej określane są z uwzględnieniem potrzeb i oczekiwań konkretnej grupy docelowej. Na podstawie kampanii reklamowej tworzony jest projekt identyfikacji wizualnej, w tym logotyp, szata graficzna witryny, szyldu i materiałów reklamowych, a nawet wystrój wnętrza lokalu. Nie mniej istotne są hasła reklamowe, ponieważ słowo na długo zapada w pamięć odbiorców, a czasem także muzyczny motyw przewodni. Tworzony jest również plan marketingowy dla poszczególnych produktów i usług.

Jak w praktyce przebiega promocja marki?

W idea4me promowanie marki rozpoczynamy od szczegółowego wywiadu z klientem. Analizujemy nie tylko aspekty online, lecz spoglądamy na markę z perspektywy globalnej. Jeśli firma sprzedaje towar w Internecie, ale ma niewydolny system magazynowo transportowy, to promowanie produktów i całej marki, które ma przecież zwiększyć ruch na stronie/ sklepie, może przysporzyć nie lada problemów. I w świat pójdzie informacja o opóźnieniach i błędach w realizacji zamówień, zamiast o tym jak fantastycznym towarem obraca firma. Zatem przy brandingu ograniczanie się do samej promocji jest podejściem krótkowzrocznym.

Każdy z etapów prac jest poprzedzony i podsumowany konsultacjami. Poświęcając ten czas możemy mieć pewność, że klient wie co otrzyma i otrzyma to, czego oczekuje. Zaskoczyć chcemy klientów naszych klientów - to oni mogą liczyć na niespodzianki, nie sam zleceniodawca. Wyznajemy zasadę, że ten kto zleca prace nie powinien być zaskakiwany. Skuteczna promocja marki w Internecie jest, więc efektem rzemieślniczych prac poprzedzonych etapem kreatywnym.

Branding musi być przeprowadzany przez osoby, posiadające odpowiednią wiedzę i umiejętności. Kopiowanie jest zakazane. Nadmierna fantazja również nie zawsze popłaca. Konieczna jest natomiast analiza potrzeb potencjalnych klientów z grupy docelowej. Ponadto trzeba przyjrzeć się działaniom konkurencji. Dlatego skuteczna promocja marki w Internecie to zawsze wypadkowa wielu analiz i rozmów.

Projekt szaty graficznej również jest kwestią złożoną. Identyfikacja wizualna to ważny element kampanii, zatem grafika i logotyp muszą doskonale odzwierciedlać charakter marki i promowane przez nią wartości. Istotnym aspektem są w szczególności znaki firmowe i szeroko pojęta stylistyka, ale także symbolika barw, a nawet typ czcionki. Obecnie coraz częściej stosuje się również video marketing jako nad wyraz efektywny przekaz. Wszystko to powinno tworzyć spójną całość.

W dodatku, nawet najlepszy, najbardziej profesjonalny branding nie będzie skuteczny, jeśli marka pozostanie niewidoczna dla internautów. Zatem promocja firmy najczęściej łączona jest z szeroko pojętym pozycjonowaniem SEO/SEM. W idea4me klienci mogą liczyć na wszechstronne wsparcie nie tylko na początku drogi do sukcesu, ale również w jej trakcie.

Sprawdź także nasze realizacje

Używamy plików tekstowych zwanych „cookies” („ciasteczka”), by uczynić naszą stronę łatwiejszą w użytkowaniu. Dowiedz się więcej.

x