Strona internetowa

Strona internetowa to wizytówka firmy dostępna dla Internautów z całego świata, jest więc przede wszystkim narzędziem, przy pomocy którego można budować rozpoznawalność własnej firmy. Jakość wizytówki internetowej przekłada się na renomę marki i zaufanie klientów. Jest to więc niezwykle skuteczna forma marketingu. Jednocześnie strona internetowa może pełnić rolę prężnego e-sklepu. Sprawdź, dlaczego inwestycja w profesjonalną stronę internetową tak szybko się zwraca!

Jak powinna wyglądać dobra strona internetowa?

Strona internetowa jest niezwykle istotnym, właściwie niezbędnym, elementem wieloetapowej drogi do sukcesu. Firma Vistaprint Digital przeprowadziła w tym zakresie badania na rynku amerykańskim. Jak powinna wyglądać dobra strona internetowa? Dla respondentów zupełną podstawą są strony internetowe, na których znajdą aktualne informacje. Nie mniej istotny jest profesjonalny wygląd strony www, jakościowa grafika oraz poprawnie funkcjonująca wersja mobilna witryny. Co odstrasza potencjalnych klientów? Na pierwszym miejscu znajduje się brak aktualnych danych kontaktowych. Negatywnie postrzegany jest również brak opisu oferty, nieprofesjonalny wygląd, a nawet zbyt mała czcionka oraz niedostosowana wersja mobilna.

W dodatku sfera wizualna strony internetowej jako istotna część identyfikacji wizualnej firmy powinna doskonale oddawać jej charakter. Musi być więc tworzona w sposób profesjonalny, z uwzględnieniem ustaleń kampanii marketingowej. W idea4me tworzymy jakościowe wizytówki internetowe, których istotnym elementem jest wartościowa treść, nowoczesny projekt graficzny strony internetowej oraz funkcjonalna struktura witryny.

Więcej o procesie tworzenia serwisów internetowych dowiesz się w artykule, w którym przybliżamy schemat wypracowany przez lata.

Kluczowe jest zastosowanie nowoczesnych rozwiązań technicznych, które nie zawiodą klienta pod żadnych względem, a należy pamiętać, że pierwszym użytkownikiem każdej strony internetowej są roboty indeksujące. Dlatego kładziemy bardzo duży nacisk na kwestie techniczne, jak i te związane z serwerami i zabezpieczeniami. Wiemy, jak tworzyć strony internetowe przyjazne ich użytkownikom: zarówno robotom, jak i ludziom.

Jak pozycjonować strony internetowe?

Nie ulega wątpliwości - nawet najlepiej zaprojektowana strona www nie odegra dobrze swojej roli, gdy nie jest łatwo dostępna dla potencjalnych klientów. Wg. badań firmy iCrossing aż 95 % wejść na witrynę odbywa się za pośrednictwem pierwszej strony wyników wyszukiwania. Zatem warto zadbać o wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania (SERP). Witryny zajmujące pierwsze miejsca w wyszukiwarce są z reguły postrzegane jako wiarygodne, rzetelne i profesjonalne. Odnośniki do profesjonalnej strony internetowej powinny pojawiać się także w innych miejscach świata online, przede wszystkim w mediach społecznościowych czy w treści artykułów zewnętrznych. Dlatego w ramach naszej oferty proponujemy również skuteczne pozycjonowane SEO/SEM. Dzięki temu zwiększamy potencjał odwiedzin na stronie internetowej przez określoną grupę potencjalnych klientów.

Nie jest przesadą wniosek, że firma nieposiadająca strony www właściwie nie istnieje na szerszym rynku. Według najnowszego raportu Gemius dla Izby Gospodarki Elektronicznej „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” aż 83,4% Polaków korzysta z Internetu. Kolejno, 62 % użytkowników dokonuje zakupów w Internecie. Warto pamiętać, że zakupy te dotyczą zarówno towarów, jak i usług. W dodatku często pojawia się tak zwany efekt ROPO. Mianowicie, klienci dokonują zakupu stacjonarnego dopiero po przeprowadzeniu research'u online. Zauważalny jest również odwrotny efekt ROPO, kiedy użytkownik sklepu online poszukiwania przeprowadza na żywo, lecz zakupu dokonuje w Internecie - głównie ze względu na prostotę transakcji i możliwość dostawy pod same drzwi. Dlatego w ofercie idea4me znaleźć można zarówno tworzenie stron internetowych, jak i projektowanie sklepów internetowych.

Jak tworzyć strony internetowe? Warto zaufać ekspertom

Jak to wszystko wygląda w praktyce? Projektowanie strony internetowej to zaledwie jeden, a i w cale nie pierwszy, z etapów współpracy. Realizację poprzedzamy bowiem gruntowną analizą, nie tylko pod kątem wyszukiwarki, ale także w szerszym, globalnym sensie. Szczególnie istotny jest dla nas wywiad z klientem, podczas którego możemy szczegółowo określić jego oczekiwania. W efekcie, strona www i wszystkie aspekty z nią związane dobrze odzwierciedlają plany i cele naszych klientów. Szczególnie ważna jest dla nas ustawiczna wymiana informacji, a także kontrola każdego z etapów realizacji. W naszym odczuciu, uzyskany efekt nie ma być zaskoczeniem naszego dla klienta - ma za to pozytywnie zadziwić jego klientów! Dlatego tak często powtarzamy, że klient naszego klienta jest dla nas najważniejszy.

Ile kosztuje strona internetowa? Koszt ustalany jest indywidualnie. Wiele zależne jest od tego, jak wiele elementów składa się na dany projekt i jak bardzo jest on skomplikowany: począwszy od tego, ile plansz graficznych będzie do narysowania, przez ilość i rozległość animacji wdrażanych na etapie przystosowania do urządzeń mobilnych, a skończywszy na mechanizmach, które trzeba będzie zaprogramować. Warto zainwestować w kompleksową obsługę, uwzględniającą badania wstępne, planowanie, realizację i kontrolę efektów.

A jeśli strona nie spełnia swojej funkcji?

Dość często spotykamy się z sytuacją, w której firmowa strona internetowa istnieje, ale nie spełnia swojej funkcji. Najczęstszą przyczyną jest to, że podstawowa funkcja strony nie została określona, a co za tym idzie - wdrożona. Załóżmy jednak, że cel, jaki użytkownicy maja osiągnąć odwiedzając witrynę jest jasny i czytelnie przedstawiony, a mimo to konwersja celu nie jest zadowalająca. Co zrobić wtedy? W takiej sytuacji najlepiej wykonać audyt strony internetowej. Profesjonalne badanie powinno obejmować obszary:

  • analizę grafiki
  • ocene funkcjonalności
  • zawartość treści
  • jakość techniczną
  • analizę SEO

Rzetelnie wykonany audyt wskaże przyczyny niedomagania strony internetowej i pozwoli wyznaczyć drogę do poprawy.

Sprawdź także nasze realizacje

Używamy plików tekstowych zwanych „cookies” („ciasteczka”), by uczynić naszą stronę łatwiejszą w użytkowaniu. Dowiedz się więcej.

x