Facebook i media społecznościowe

Prowadzenie social media przez agencję marketingową 

W zakres naszej obsługi wlicza się również ogólnie pojęta obsługa social media. Kompleksowe prowadzenie firmowych profili zdejmuje z barków klientów przede wszystkim czas i obowiązek bieżącej aktualizacji wiedzy na temat działania poszczególnych narzędzy. W teorii większości może wydawać się, że za obsługą kont na portalach społecznościowych kryje się przede wszystkim publikacja postów. Jest to zaledwie widoczny wierzchołek góry lodowej, bo działań w obrębie kont jest zdecydowanie więcej. I nie od publikacji się przecież zaczyna!

Nasza oferta dostosowana jest do Waszych potrzeb. W pierwszej kolejnośći wysłuchamy Was, zaudytujemy Waszą widocznosć i posiadane konta, a następnie, na podstawie audytu przedstawimy słuszne rozwiązanie dostosowane do indywidualnych potrzeb. Może się przecież okazać, że konto, o które tak zabiegacie nie przysporzy Wam klientów/ zasięgów, bo Wasza grupa docelowa jest gdzieś indziej i warto przełożyć te siły w inne miejsce. 

 

Ponad 2,375 miliarda ludzi na świecie korzysta z Facebooka. To już wystarczająca przesłanka, by skorzystać z tego globalnego medium i wypromować w ten sposób swoją markę. Reklama na Facebooku nadal stanowi najczęściej wybieraną formę promocji w social media. Dlaczego? Czy reklama w mediach społecznościowych się opłaca i jakie jeszcze portale warto wykorzystywać?

Dlaczego prowadzenie mediów społecznościowych popłaca?

Media społecznościowe umożliwiają komunikację pomiędzy ich użytkownikami, w tym również prowadzenie kampanii marketingowej. Potężnym źródłem informacji na temat mediów społecznościowych jest raport interaktywnie.com, w którym podsumowano wykorzystanie kanałów społecznościowych w roku 2019.

Pod względem liczby użytkowników zdecydowanie prowadzi FB. 2,375 milionów to liczba godna podziwu! Na drugim miejscu znajduje się Youtube, który również uznawany jest za istotną część social media. Kolejno pojawia się między innymi WhatsApp czy chiński WeChat. Następny na liście jest Instagram, który przyciągnął miliard użytkowników. Pół miliarda osób korzysta z TikToka. Również Shapchat zyskał ogromną popularność wśród młodzieży, zwłaszcza amerykańskiej. Ąż 330 milionów polityków i celebrytów jest użytkownikami Twittera, podobna liczba osób korzysta z LinkedIn.

W raporcie interaktywnie.com uwzględniono także wiek użytkowników poszczególnych mediów. Przytoczono wyniki badań amerykańskiego Pew Research Center, które znajdują odzwierciedlenie również w Polsce. Widoczny jest spadek zainteresowania Facebookiem wśród najmłodszych użytkowników, w wieku 13-17 lat. Jednakże wśród internautów dorosłych odnotowano wyraźny wzrost zainteresowania portalem. Łączna liczba użytkowników FB w skali globalnej w roku 2019 wzrosła o 8 %.

Facebook business

Jak w pełni wykorzystać media społecznościowe do promocji marki?

Warto pamiętać, że reklama w mediach społecznościowych to nie tylko płatna kampania reklamowa na Facebooku czy Instagramie. Samo prowadzenie konta na Facebooku i innych portalach społecznościowych jest dobrym sposobem, by przyciągnąć nowych odbiorców. Jak pisać posty na FB czy Instagramie, by osiągnąć cele marketingowe?

Poszczególne portale społecznościowe znacznie się różnią pod względem preferowanej formy przekazu. Facebook zmienił się na przestrzeni lat. Choć wszystko zaczęło się od komunikacji tekstem, obecnie zauważyć można znaczny wzrost popularności obrazu i krótkich klipów video.

Zaprszamy do zapoznania się z naszym wpisem o tym, jak wykorzystać video marketing w promocji firmy w internecie.

Skrócony opis pozostaje jednak nieodzowny! Jak sprawić, by organiczna kampania reklamowa na Facebook dała widoczne efekty? Posty na FB muszą spełniać konkretne wymogi. Sprawdzają się krótkie teksty, zapoczątkowane interesującym nawiązaniem do poruszanej kwestii, a zakończone zaproszeniem do aktywności. Im więcej komentarzy pod postem, tym lepiej. Komentowane posty docierają bowiem do szerszej grupy odbiorców. Ważnym uzupełnieniem są relacje w formie krótkich filmików video lub fotografii opatrzonych skrótowym hasłem reklamowym czy grafiką. W dodatku, zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie możliwa jest sprzedaż produktów.

Na Instagramie królują oczywiście fotografie - obecnie nie tylko te z telefonu, ale również profesjonalne. Wskazane jest także wykorzystanie jakościowych grafik, podkreślających przekaz. Sam tekst może być elementem grafiki, ponieważ opisy są w przypadku tego portalu naprawdę skrótowe i zwykle ograniczają się do hashtagów. Pojawiają się także relacje video czy krótkie tutoriale, które szczególnie przyciągają odbiorców. Prowadzenie mediów społecznościowych wydaje się więc banalną formą marketingu. Konto musi być jednak prowadzone systematycznie. Częste publikacje i jakościowe treści to podstawowe kryteria.

Mówiąc o reklamie w mediach społecznościowych nie sposób zapomnieć o portalu Youtube. Badania firmy Cisco wskazują na ogromną popularność video w sferze online. Do 2021 aż 81 % aktywności w sieci mają generować właśnie filmy, a te publikowane są przede wszystkim na Youtube. Kolejno rozpowszechniane są również na FB i innych portalach społecznościowych. Większość Youtuberów posługuje się wszystkimi kanałami social media! Zatem współpraca z influencerami rzeczywiście może być opłacalna. 

Jak widać, media społecznościowe to szerokie pole do popisu! Dlatego prowadzenie konta na FB i innych portalach często powierzane jest profesjonalistom. Warto pamiętać, że poszczególne media społecznościowe dedykowane są różnym grupom. Dlatego należy rozważnie dopierać kanały przekazu. Facebook jest szczególnie uniwersalnym portalem, podobnie jak należący do niego Instagram. Nie mniej powszechnym medium jest Youtube. Z kolei LinkedIn zrzesza przedsiębiorców. Kampania reklamowa na LinkedIn prowadzona jest w sposób zbliżony do kampanii w innych mediach społecznościowych. Twitter użytkowany jest z kolei głównie przez polityków, dziennikarzy i celebrytów. Zależnie od grupy docelowej można więc wykorzystać odpowiednie portale.

Social media

Media społecznościowe przyszłości. Jakie są prognozy?

Decydując się na kampanię w mediach społecznościowych warto oszacować jej skuteczność również w perspektywie czasowej. Dlatego wielu ekspertów niepokoi tendencja spadkowa wśród najmłodszych użytkowników Facebooka. Jak wskazują autorzy najnowszego raportu interaktywnie.com - nie pojawiła się jeszcze dogodna alternatywa dla FB.

Wiadomo jednak, dlaczego spadek został odnotowany. Młodzież przyciągają portale wykorzystujące całą gamę najskuteczniejszych kanałów komunikacji, a więc dźwięk, obraz i film zamiast tekstu. Tekst może się pojawiać, lecz wyłącznie w formie skróconej. Dlatego to właśnie Youtube, Instagram i Snapchat są głównymi beneficjentami, gdy chodzi o odbiorców w wieku do 17 roku życia. Badania Pew Research Center dowodzą, że 95 % nastolatków korzysta z tych portali na swoich smartfonach. W dodatku aż 45 % z nich przyznaje, że internetowa rozrywka stanowi niemal stałą część ich życia.

Czy kampania reklamowa na Facebooku jest skuteczna?

Jak promować posty na FB, by reklama się opłaciła? Kampania reklamowa na FB może być niezwykle skuteczna. Dlaczego? Jak wiadomo, Facebook jest w posiadaniu danych dotyczących jego użytkowników. Oczywiście, dane te nie są jawne, chyba że użytkownik zezwala na ich upublicznienie. Mimo to, reklama na portalu Facebook pozwala na ich wykorzystanie w celu utworzenia skutecznej kampanii reklamowej. W łatwy sposób można ustalić wiek odbiorców, ich zainteresowania, plany, miejsce zamieszkania, a nawet stan matrymonialny. Dlatego reklama na FB rzeczywiście dociera do osób zainteresowanych proponowanym produktem usługą czy rozwiązaniem. Ciekawy przypadek naszego klienta opisujemy szerzej w tym miejscu.

Korzystając z narzędzia marketingowego na FB można więc osiągnąć założone efekty. Należy jednak stale monitorować zainteresowanie reklamą i jej skuteczność, by udoskonalać zastosowane rozwiązania. Oczywiście reklama powinna być dostosowana względem szeroko pojętej kampanii marketingowej marki. Tworzenie reklamy na Facebooku rozpoczyna się podobnie jak opracowanie kampanii marketingowej - od ustalenia celu. Facebook proponuje wiele opcji, między innymi rozpoznawalność, zasięg, aktywność, wyświetlenia filmu oraz konwersje, a więc sprzedaż lub wizyty na stronie.

Ponadto możliwa jest reklama w formie obrazu, pokazu slajdów czy filmu reklamowego z krótkimi opisami tekstowymi. Jest to zarazem najskuteczniejsza forma reklamy i potwierdzają to wyniki badań. Aż 61 % respondentów wskazuje na zdjęcie opatrzone krótkim tekstem lub krótki klip video do 1 minuty jako najciekawszą formę reklamy (Szuberski P., Akacki D., Media społecznościowe jako narzędzie komunikacji rynkowej z klientem, Politechnika Białostocka, Wydział Inżynierii Zarządzania). Ile kosztuje reklama na Facebooku? Koszt ustalany jest samodzielnie, poprzez określenie budżetu dziennego. ale zależność jest prosta i podobna jak w przypadku Google Ads - im wyższy jest budżet, tym więcej wyświetleń reklamy!

W idea4me zajmujemy się obsługą konta Facebook, Instagram, Youtube oraz LinkedIn, jak i kampaniami reklamowymi na tych platformach. Wiemy, jak wiele do zaoferowania mają media społecznościowe. Dlatego wykorzystujemy je w pełni, a przed przystąpieniem do prac przeprowadzamy analizę i opracowujemy plan działania. Wszystko to odbywa się w porozumieniu z naszymi klientami, ponieważ uważamy, że konsultacje i kontrola efektów są nie tylko podstawą dobrej współpracy, ale to właśnie one prowadzą do sukcesu. Zachęcamy więc do kontaktu, w celu wdrożenia skutecznej kampanii marketingowej w mediach społecznościowych!

Sprawdź także nasze realizacje

Używamy plików tekstowych zwanych „cookies” („ciasteczka”), by uczynić naszą stronę łatwiejszą w użytkowaniu. Dowiedz się więcej.

x