Kampania Google Ads to przede wszystkim szybki sposób na sprzedaż. A dobrze przeprowadzony proces sprzedażowy wpływa na rozpoznawalność marki. Zależnie więc od celu, reklamy AdWords mogą spełniać kilka funkcji.
Skuteczna kampania Google Adwords
Dlaczego właśnie ta metoda promocji zwróciła uwagę naszego klienta?
W przypadku sezonowości produktu, czy usługi, warto działania SEO wspomóc płatnymi reklamami. Pozycjonowanie jest procesem żmudnym i czasochłonnym, choć efekty są długotrwałe. Z kolei Google Ads to sposób na szybki, choć nietrwały efekt. Dlatego wielu klientów decyduje się na połączenie tych dwóch metod promocji. Suma tych czynników przyczyniła się do zlecenia od firmy Sun-Dra Lift na przeprowadzenie kampanii reklamowej w Google.
W jaki sposób przeprowadziliśmy tę kampanię?
W pierwszym kroku wyznaczyliśmy cele, które szczegółowo omówiliśmy z klientem. Ustanawiając konkretne założenia klient zyskuje bowiem możliwość analizy skuteczności prowadzonej kampanii, a dzięki stałej kontroli wyników możliwa jest również bieżąca edycja ustawień. Po określeniu celu wyodrębniliśmy grupę odbiorców i przeprowadziliśmy analizę słów kluczowych. To niezwykle ważne, ponieważ stosowane przez użytkowników słowa kluczowe są wyznacznikiem ich zainteresowania konkretną usługą czy produktem. Z zastosowaniem odpowiedniego narzędzia jesteśmy w stanie określić popularność poszczególnych fraz kluczowych wybieranych przez internautów. Kolejnym krokiem jest stworzenie strategii i struktury kampanii reklamowej Google Ads.
Reklama Google - droga do sukcesu w sieci
Opracowanie strategii kampanii jest kluczowym etapem! To wtedy dokonuje się podziału reklam względem zastosowanych fraz, celów czy grup odbiorców. Wtedy ma miejsce rozłożenie kosztów i przypisanie dziennego budżetu do poszczególnych grup relam. Dlatego dopiero po ustaleniu strategii przystąpiliśmy do tworzenia reklam samych w sobie. A tutaj Google Adwords pozostawia duże pole do popisu. Możliwy jest wybór różnych formatów reklam: od tekstowych, przez graficzne, aż po także filmowe. Dlatego pierwszy miesiąc współpracy poświęciliśmy na wyodrębnienie najskuteczniejszych form reklamy i to je rozwijaliśmy w kolejnych miesiącach.
W przypadku reklam Google odnośnik do witryny pojawia się w wyszukiwarce lub w rozbudowanej sieci partnerskiej Google. Ale istnieje również możliwość remarketingu, a więc kampanii reklamowej skierowanej do osób odwiedzających witrynę, potencjalnie zainteresowanych ofertą. Są to wartości dodane.
Współpraca z Sun-Dra Lift zakończyła się owocną kampanią marketingową. Reklamy Google przyczyniły się do kilkukrotnego zwiększenia ilości zapytań ofertowych i stały się elementem budowania marki w sieci.