Jeśli interesują Cię wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania, pamiętaj, że strona musi spełniać szereg wymogów technicznych, które powinny być brane są pod uwagę już na etapie projektowania serwisu.
Kim jest nasz klient potrzebujący nowej strony www?
Agencja pracy tymczasowej HRLeasing z Legnicy oferuje leasing pracowniczy dla dwóch grup klientów: tych, którzy poszukują pracy oraz tych, którzy poszukują pracowników. W ramach swoich usług HRLeasing zajmuje się pozyskiwaniem pracowników ze Wschodu, legalizacją pracy i pobytu, a także oferują noclegi we własnych obiektach.
Nieprawidłowa konstrukcja strony internetowej może uniemożliwić odnalezienie na niej istotnych informacji. Dlatego stronę HRLeasing skonstruowaliśmy tak, aby każdy użytkownik, łatwo mógł odnaleźć interesujące go kwestie.
Wyniki audytu strony
Z przeprowadzonego przez nas audytu wyniknęły problemy związane między innymi z:
- niejasnym podziałem znajdującej się na stronie treści,
- brak wyraźnego wskazania na słowa kluczowe,
- brak odrębnych adresów URL dla konkretnych usług,
- użyciem kotwic zamiast adresów URL,
- niepoprawną strukturą adresów URL,
- brakiem responsywności.
Dlatego przede wszystkim skupiliśmy się podczas pracy nad nową odsłoną serwisu na aspektach technicznych.
Techniczne aspekty tworzenia
Pierwszym etapem prac było zaplanowanie struktury strony w celu czytelnego podziału treści. Nieodzownym elementem tego etapu jest zawsze badanie fraz kluczowych, a następnie skompletowanie contentu: opisów, zdjęć, grafik, filmów. Dzięki tym krokom, osiągnęliśmy:
- proste i łatwe w nawigacji drzewo katalogowe,
- dedykowane podstrony z indywidualnym adresem URL dla każdej usługi,
- lepsze warunki do optymalizacji podstrony pod konkretne frazy kluczowe,
- odpowiednią hierarchię nagłówków – na wielu stronach www spotkać można nieprawidłowe użycie typografii, zapewne wynikające z pobudek estetycznych, a nie poprawnością SEO. Zaplanowanie treści pozwala jednak dopasować style do ważności tekstu.
- łatwe do wyróżnienia i oznaczenia mikrodane.
Należy pamiętać, że oprawa wizualna oraz odczucia i wrażenia z przebywania na stronie są ważne, ale są tylko jednym z czynników wpływających na pozycjonowanie. Roboty skanujące i indeksujące są bardziej zainteresowane kodem i strukturą naszej strony. Przebudowując swoją witrynę nie musisz rezygnować ze posiadanych styli. Pokazaliśmy to właśnie na przykładzie HRLeasing - nowa szata graficzna nawiązuje do wcześniejszej koncepcji wizualnej, została tylko odświeżona i unowocześniona do dzisiejszych standardów, a zmianie uległa tylko struktura i aspekty techniczne.
Dwujęzyczna strona internetowa
Agencja pracy tymczasowej zatrudnia pracowników ze wschodniej Europy. Nie każdy z nich posługuje się biegle językiem polskim lub poszukuje pracy wpisując polskie słowa kluczowe. Aby lepiej dotrzeć do osób, które komunikują się na co dzień w języku rosysjkim, taka wersja językowa została zamieszczona na stronie. Zastosowaliśmy w tym przypadku podkatalog z domeną w wersji rosyjskiej.
Wszystkie elementy szablonu strony zostały przetłumaczone. Klient w panelu administracyjnym sam zarządza, które treści dodaje i w jakim języku. Dzięki temu nie ma możliwości udostępnienia omyłkowo treści. Strony posiadają atrybuty hreflang wraz z tagami powrotnymi, dzięki czemu informują wyszukiwarkę o dostępnych wersjach języcznych poszczególnych url dostępnych w obrębie serwisu.