Kampania reklamowa na Facebooku dla Cuprum Hits Festival

Facebook i media społecznościowe

Konfigurator kampanii reklamowych FB to dzisiaj jedno z najpotężniejszych narzędzi, pozwalających na dotarcie do sprecyzowanej grupy odbiorców. Dzięki szczegółowym ustawieniom, budżet przeznaczony na reklamę na Facebooku może być w pełni wyko

W tym celu konieczna jest znajomość czynników rządzących reklamą na FB, lecz również zaangażowanie i czas poświęcony na dogłębną analizę i konfigurację.

Skuteczna kampania reklamowa na Facebooku

Reklama na Facebooku to jedno z najskuteczniejszych dostępnych narzędzi marketingowych. Jednakże, aby w pełni skorzystać z tej opcji należy dobrze poznać mechanizm konfiguracji reklamy. Dostępne są szczegółowe opcje, które zazwyczaj nie są wykorzystywane przez przeciętnego użytkownika. Dlatego kampania reklamowa na Facebooku nierzadko kończy się fiaskiem i stratą pieniędzy. Tymczasem współpraca ze specjalistą umożliwia osiągnięcie założonych celów! Ja się to odbywa?

Realizację kampanii dla Cuprum Hits Festival rozpoczęliśmy od wywiadu z klientem. To nasza standardowa procedura, która pozwala określić konkretne cele i oczekiwania. To właśnie cele są szczególnie istotne na samym wstępie konfiguracji. W tym przypadku celem była sprzedaż biletów na festiwal. Następnie określiliśmy konkretną grupę odbiorców, uwzględniając wiek, miejsce zamieszkania i płeć - jednak to dopiero początek.

Warto trafiać do internautów, których zainteresowania rzeczywiście wiążą się z daną tematyką. W tym względzie narzędzie do kampanii na FB daje duże pole do popisu. Konfigurując kampanię bierzemy pod uwagę nie tylko zainteresowania określone przez użytkowników, ale również ich zachowania, na przykład polubienia konkretnych stron. Na ich podstawie zbudować można szczegółowy profil idealnego odbiorcy. Więcej! Kampania zawierała bardzo dużą ilość reklam, którymi rotowaliśmy, aby wybrać te konwertujące najlepiej. Dzięki temu z kilkudziesięciu reklam uruchomionych początkowo, zostało zaledwie kilka. Ale to właśnie dzięki nim docieraliśmy do największego grona zaangażowanych odbiorców.

Kampania na FB wiąże się również z regularnymi analizami wyników. Analiza wyników pozwala bowiem dostosować konfigurację reklamy w czasie jej trwania. Tylko kompleksowe podejście, od planowania przez wdrazanie i testy, aż po modyfikacje i monitorowanie, pozwala maksymalnie wykorzystać budżet.

Kampania reklamowa na Instagramie

W przypadku Cuprum Hits Festival wykorzystaliśmy bardzo wyrazistą, kolorową grafikę, nawiązującą do klimatu lat 90-tych. Dlatego szybko zapadła decyzja o włączeniu Instagrama do kampanii reklamowej. Dzięki dwuknałowemu działaniu zasięg reklamy znacznie się powiększył, a klient osiągnął założenia sprzedażowe z nawiązką.

Skoro to takie proste, to dlaczego warto zlecić kampanię reklamową specjalistom?

Konfiguratory kampanii reklamowych, pomimo mnogości opcji i ustawień, są w gruncie rzeczy bardzo intuicyjnymi narzędziami. Trzeba jednak sporo doświadczenia, aby móc żonglować reklamami i interpretować wyniki. Warto także przed przystąpieniem do pracy z mediami społecznościowymi zrobić rekonesans, obejujący:

  • badanie rynku
  • analizę fraz kluczowych
  • zdefiniowanie celów i wybranie mierników ich realizacji
  • przygotowanie treści, grafiki i filmów jako materiału reklamowego

A to wszystko wymaga czasu - jak zawsze - tym większego im mniej doświadczenia.

Zobacz także

Używamy plików tekstowych zwanych „cookies” („ciasteczka”), by uczynić naszą stronę łatwiejszą w użytkowaniu. Dowiedz się więcej.

x