Regularne publikowanie treści na stronie to podstawa, by móc uzyskiwać optymalne rezultaty w pozycjonowaniu witryny.
Dlaczego publikowanie treści jest tak ważne i jak wiele zależy od aktualizowania strony, oraz jak dokładnie to robić, by przynosiło dobre i wymierne efekty?
Czy regularne publikowanie treści ma wpływ na pozycjonowanie?
Właściciele stron internetowych, takich jak strony wizytówki firm lub sklepy online często utożsamiają proces pozycjonowania tylko z optymalizacją techniczną strony. Jest to błędne podejście, gdyż pozycjonowanie to bardziej skomplikowany proces, a chcąc regularnie uzyskiwać zakładane pozycje w wynikach wyszukiwania i generować ruch organiczny na stronie, trzeba zadbać też o to, by na stronie stale pojawiały się nowe treści.
Algorytmy wyszukiwarek są zaprojektowane tak, że zwracają dużą uwagę na to, czy w danej witrynie stale pojawiają się nowe treści. Jeśli tak się nie dzieje, to strona zdecydowanie traci swoją pozycję. Chcąc osiągać satysfakcjonujące efekty trzeba więc regularnie aktualizować stronę i publikować nowe treści. Muszą na to zwrócić uwagę zwłaszcza właściciele stron należących do małych firm usługowych, które odpowiadają na przykład za prezentację oferty. Trudno, by taka strona była regularnie aktualizowana, gdyż podobne firmy rzadko mają okazję coś publikować. Jest jednak na to pewna rada, jednak najpierw trzeba ustalić, jak często publikować nowe treści.
Jak często publikować nowe treści na stronie?
Podstawowym pytaniem jest to, jak często publikować treści na stronie. Niestety jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie nie ma. Bazując na doświadczeniu specjalistów SEO i obserwacjach wielu blogów, sklepów i stron wizytówek można stwierdzić, że publikacja nowych treści na nowo powstałej stronie powinna mieć miejsce do kilku razy w tygodniu. Optymalną sytuacją jest taka, gdy nowy content pojawia się od 3 do 5 razy w tygodniu, podczas gdy jeden wpis, post lub aktualność na tydzień to absolutne minimum.
Według obserwacji, jeśli strona jest już rozbudowana i była stosunkowo długo regularnie powiększana o nowe treści, częstotliwość nowych wpisów może być nieco mniejsza bez szkody dla ruchu organicznego z wyszukiwarki. Dotyczy to jednak stron, które przynajmniej przez 2-3 lata były regularnie aktualizowane. Jeśli tak więc nie było, o wiele lepiej jest zdecydować się na częstotliwość nowych wpisów nawet kilka razy w tygodniu.
Warto wziąć pod uwagę fakt, że witryny, na których stale pojawia się coś nowego, są lubiane nie tylko przez algorytmy, ale też przez użytkowników. Nowe wpisy to metoda na pozyskiwanie wejść pochodzących z linkowania na przykład w serwisach społecznościowych.
Frazy Long Tail na stronie – jak je wykorzystać?
Ponadto w takich wpisach można wprowadzać dużą ilość fraz Long Tail. Są to słowa kluczowe z długiego ogona, które pozwalają stosunkowo niewielkim nakładem generować dużo ruchu organicznego. Frazy Long Tail to słowa kluczowe, które są stosunkowo rozbudowane. Przykładowo podstawowym słowem kluczowym będzie „buty do biegania” podczas gdy frazą z długiego ogona będzie „buty do biegania po górach z dużym bieżnikiem”. Tak rozbudowana fraza sugeruje już ciekawy temat artykułu na temat tego, jak dobrać buty do biegania i na co zwrócić uwagę. Wykorzystanie takiej frazy może okazać się bardzo skuteczne, gdyż o ile na słowo kluczowe „buty do biegania” będzie ogromna konkurencja ze strony dużych sklepów sportowych, to tak zaawansowana i skomplikowana fraza może być mało oblegana. Jednocześnie wypozycjonowanie strony na to słowo kluczowe będzie relatywnie łatwe.
Publikowanie wielu artykułów z dobrze dobranymi frazami kluczowymi pasującymi do profilu działalności potrafi świetnie zwiększyć sprzedaż lub ściągnąć na stronę ruch, jeśli sam w sobie jest celem na przykład w kontekście tworzenia popularnego bloga.
O czym tworzyć nowe treści pod kątem SEO?
Często pojawiającym się problemem jest to, że właściciele witryn, takich jak sklepy internetowe lub strony firm nie wiedzą, o czym publikować nowe wpisy. W rzeczywistości niezależnie od branży można w bardzo łatwy sposób znaleźć ogromną ilość ciekawych tematów, które interesują użytkowników, a jednocześnie można w nich zawrzeć kontekstowe frazy, budując naturalny ruch z wyszukiwarki.
Jeśli prowadzi się sklep w danej niszy lub świadczy usługi, warto stworzyć na stronie sekcję z wpisami poradnikowymi z danego obszaru. Przykładowo jeśli jest to sklep z herbatami z różnych regionów świata, można pisać o ciekawostkach o uprawie herbaty, historii, a także o poradach, jak prawidłowo parzyć herbatę. To każdego tematu można podejść na różne sposoby, jednocześnie optymalizując treść pod kątem fraz kluczowych. Warto do tego wykorzystać specjalistyczne oprogramowanie SEO lub po prostu panel Google, przy użyciu którego można sprawdzić, czy dana fraza jest warta użycia.
Większość branż może też wykorzystać stronę do publikowania wszelkiego rodzaju aktualności i newsów na przykład z życia firmy. W przypadku sklepów mogą to być aktualności branżowe. Dobrze, gdy podobne wpisy mają wysoką wartość merytoryczną, ale nie zawsze muszą to być wysoce specjalistyczne i zaawansowane treści. Ważne by były warte przeczytania i pojawiały się regularnie.
Automatyzacja publikacji treści na stronie
Jeśli na stronie do tej pory nie było na to miejsca, warto stworzyć zakładkę „blog” lub „aktualności”. Nazewnictwo jest tu oczywiście dowolne. Są to miejsca, w których można regularnie coś publikować, dbając, by roboty wyszukiwarki mogły regularnie indeksować nowe treści. W celu zoptymalizowania tego procesu warto skorzystać z zaawansowanych funkcji CMS i wgrać do systemu zarządzania treścią wiele postów, które potem będą automatycznie publikowane w określonej częstotliwości. Taki format sprawia, że można na przykład zamówić sporo treści, a potem je wrzucić do systemu nie martwiąc się o regularne publikowanie nawet przez kilka miesięcy, co zdecydowanie ułatwia sprawę.