Decydując się na usługę pozycjonowania strony internetowej, SEO czy SEM klienci często kierują się nieprawdziwymi informacjami znalezionymi w sieci lub zasłyszanymi opiniami. Dlatego zapoznaj się z listą faktów i mitów na temat SEO!
Lista TOP 10 faktów i mitów o pozycjonowaniu SEO
Z pewnością wielokrotnie słyszałeś, że najprostszą drogą do tego, by znaleźć się w pierwszej trójce wyników wyszukiwania jest pozycjonowanie SEO. Niektórzy twierdzą, że istotą pozycjonowania jest linkowanie, inni wskazują na treść. Jaka jest prawda? Znajdziesz tu zbiór podstawowych faktów i mitów, wielokrotnie wymienianych przez specjalistów SEO.
1. Agencja SEO zna wszelkie algorytmy - MIT
Eksperci SEO stale podkreślają, że algorytmy Google są zmienne, a w dodatku większość z nich nie jest powszechnie znana. Oznacza to, że agencja musi nieustannie analizować trendy w wyszukiwarce, by „odgadnąć”, jakie zasady wprowadza aktualnie Google. Zatem posiłkowanie się wskazówkami dla webmasterów nie wystarczy. Dlatego w pracy nad SEO strony tak istotna jest umiejętność analizowania i wyciągania wniosków.
2. Treść i jakość strony mają znaczenie - FAKT
Choć sama treść, dostosowana szata graficzna i doskonałe User Experience nie wystarczą, z pewnością odgrywają istotna rolę. Zwłaszcza w ostatnich latach portale eksperckie donoszą, że coraz ważniejszą rolę odgrywa kwestia User Experience, kompatybilność strony z różnymi urządzeniami, szybkość ładowania, wysokiej jakości treści różnego typu.
3. SEO zapewni Ci najwyższe pozycje w Google - FAKT
Pozycjonowanie ma na celu wypromowanie strony i uplasowanie jej na najwyższych pozycjach Google. Nigdy nie ma jednak pewności, na której ostatecznie pozycji wyląduje strona internetowa. Dlatego wszelkie gwarancje, a zwłaszcza te dotyczące konkretnych miejsc w wynikach wyszukiwania, nie powinny mieć miejsca.
4. Obecnie niemal każdy kupuje w Internecie - FAKT
Popularność zakupów w Internecie stale rośnie. Dlatego coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na założenie strony www w formie wizytówki lub sklepu online. Oczywiście, sama tylko publikacja takiej strony nie wystarczy. Konieczne jest pozycjonowanie SEO, często również SEM.
5. Najważniejsze w SEO są linki zewnętrzne - MIT
Do niedawna tak właśnie sądzono. Obecnie, linki zewnętrzne pozostają ważne, lecz z pewnością nie są gwarancją sukcesu. Ponadto, nie liczy się już ilość, lecz najważniejsza okazuje się jakość linków odsyłających. Powinny pojawiać się na jakościowych, popularnych witrynach.
6. Gdy strona trafi na wysoką pozycję, nie trzeba już nic robić - MIT
Niestety, pozycjonowanie nie zapewnia stałych efektów. Nawet, gdy usługa pozycjonowania zostanie wykonana profesjonalnie i strona pojawi się na wysokich pozycjach w Google, nawet najmniejsze nieprzemyślane działanie (lub brak odpowiednich działań) może rzutować na widoczność strony w Internecie.
7. Pozycjonowanie niedługo straci sens - MIT
Definicja i zasady pozycjonowania zmieniają się na przestrzeni lat. Nie ma jednak mowy o tym, by pozycjonowanie przestało być potrzebne. Przeciwnie, coraz większa konkurencja i coraz bardziej skomplikowane zasady pozycjonowania sprawiają, że zajęciem tym mogą zajmować się tylko profesjonaliści.
8. Działania właściciela strony nie mają wpływu na SEO - MIT
Jak już wspomniano, każde nieprzemyślane działanie może skończyć się utratą wypracowanej pozycji. Niezależnie od tego, czy usługa pozycjonowania jeszcze trwa, czy też została już zakończona - działania właściciela strony mają wpływ na efekty osiągane przez agencję SEO. Dlatego specjaliści udzielają swoim klientom szczegółowych wskazówek w tym względzie.
9. W SEO najistotniejsze są słowa kluczowe - FAKT
Słowa kluczowe nadal odgrywają ogromne znaczenie, lecz profesjonaliści nie ograniczają się wyłącznie do tego aspektu. Słowa kluczowe muszą być używane umiejętnie i powinny być łączone z szeregiem innych elementów.
10. Pozycjonowaniem może zająć się każdy - MIT
Niestety, w sieci (również w tym artykule!) znaleźć można podstawowe informacje, pewien zarys. W praktyce, specjaliści SEO muszą kierować się wiedzą z zakresu różnych dziedzin, niedostępnych dla amatora. Są to nie tylko kwestie związane ze słowami kluczowymi czy linkowaniem, ale także aspekty techniczne i wiele innych. (źródła: widoczni.com, semstorm.com, performancemedia.pl, bauerseo.pl)
Dlatego w celu uzyskania fachowej porady w zakresie SEO lub marketingu, skontaktuj się z ekspertami idea4me. Uzyskasz szczegółowe informacje, dostosujemy ofertę odpowiednio względem Twoich potrzeb i celów. Zapraszamy!