Właściwe wykorzystanie anchorów i tytułów jest jednym z filarów SEO. To jeden z sekretów skutecznej promocji marki w Internecie. Bez tego się nie obejdzie! Ważne jest jednak, by tworzyć anchory i tytuły w odpowiedni sposób. W przeciwnym razie efekt może być zupełnie odmienny od zamierzonego.
Dlaczego stosować anchory i jak to robić, by nie narazić się Google?
Anchory to inaczej linki wbudowane w tekst. Czytający widzi wyłącznie wyeksponowany i podkreślony tekst, lecz po kliknięciu w anchor użytkownik jest przekierowany na stronę docelową. Anchory odsyłające na Twoją stronę internetową wzmacniają jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Pozycję tę wzmacniają także tak zwane linki wewnętrzne, które również mogą być stosowane w formie anchorów. To linki, które odsyłają na poszczególne podstrony Twojej strony www, np. na podstrony produktów czy kategorii.
Jeszcze do niedawna można było stosować anchory niemal dowolnie. Możliwe było stworzenie takiego linku z zastosowaniem jednego słowa kluczowego lub słowa, które właściwie nie nawiązuje w żaden sposób to treści witryny docelowej. Można było użyć na przykład sformułowania „zobacz tutaj” albo „sprawdź”. Obecnie warto jednak wystrzegać się takiej praktyki. Wszystko za sprawą zmian wprowadzonych przez Google w roku 2013. Mowa o słynnej aktualizacji, znanej pod nazwą Pingwin. Aktualnie trzeba także zwrócić uwagę na ilość anchorów odsyłających do witryny, ponieważ podejrzanie duża liczba takich linków może okazać się niesprzyjająca. Z drugiej strony, im bardziej popularna strona, tym lepiej dla jej pozycji w wyszukiwarce. Dlatego pomimo zmian, anchory pozostają niezbędne, gdy chodzi o pozycjonowanie SEO.
To właśnie anchory odsyłające do witryny są przez roboty Google identyfikowane jako jeden z najistotniejszych wskaźników popularności witryny. Dlatego aspektem, na który szczególnie należy zwrócić uwagę jest jakość. Chodzi zarówno o jakość stron, na których się te anchory pojawiają, jak też o jakość samych anchorów. Gdy chodzi o strony źródłowe, powinny być to witryny często odwiedzane, a tematyka treści towarzyszącej linkom musi w sposób naturalny odnosić się do tematyki strony docelowej. Innymi słowy, jeszcze do niedawna popularne katalogi stron odchodzą w zapomnienie.
Anchory powinny składać się z kilku naturalnie odmienionych słów, a znaczenie takiej frazy powinno bezpośrednio nawiązywać do treści strony docelowej. Jeśli na przykład anchor ma odsyłać do strony agencji SEO może brzmieć następująco: „profesjonalne pozycjonowanie stron” i dodatkowo słowa te powinny być odmienione odpowiednio względem kontekstu zdania. Anchor może być nawet całym zdaniem, o ile nie przekracza ono 60 znaków.
Tytuł strony i jego znaczenie dla pozycjonowania
Tytuł strony, określany jako meta title, to element bardzo istotny z punktu widzenia SEO. To właśnie tytuł strony pozwala robotom Google określić, jaka jest tematyka witryny. Dotyczy to nie tylko strony głównej, ale także wszystkich podstron. Tytuł powinien być inny na każdej z nich i musi nawiązywać do treści na nich zamieszczonych.
Tytuł ten umieszczany jest w sekcji HEAD witryny pomiędzy znacznikami . Co ważne, nie jest to wcale tytuł widoczny dla użytkowników witryn. Jest on zatem stosowany wyłącznie celem odpowiedniego przyporządkowania strony w wyszukiwarce. Jak utworzyć tytuł strony? Zaleca się, by kombinacje pierwszych trzech słów tytułu zawsze miały sens. Przykładem jest „skuteczne pozycjonowanie SEO”, a więc wyrażenie pozwalające na kombinacje „skuteczne SEO, „skuteczne pozycjonowanie”, „pozycjonowanie SEO”. To pierwsze trzy słowa, natomiast cały tytuł powinien liczyć do 75 znaków.
Warto pamiętać, że meta title to nie H1. Tytuł H1 to nagłówek, który jest widoczny dla użytkownika. Nagłówek ten także powinien jak najlepiej opisywać zawartość treści, lecz według zaleceń specjalistów nie powinno się w nagłówku powielać meta title. Tytuły te muszą się różnić!
Masz więcej pytań? Chcesz poradzić się specjalistów i zyskać fachową wiedzę? A może chcesz, abyśmy profesjonalnie zajęli się Twoją stroną internetową? Skontaktuj się z idea4me, by skutecznie wypromować markę w Internecie.