Na większości stron internetowych znaleźć można zakładkę blog, a w niej porady skierowane do klientów, przemyślenia, opisy realizacji. Dlaczego ta forma się sprawdza? Otóż blog firmowy jest niezbędny, gdy chodzi o skuteczne pozycjonowanie strony internetowej w Google.
Dlaczego warto prowadzić bloga?
Do niedawna blog kojarzył się raczej z twórczością Internautów działających w ramach tak zwanej blogosfery. Ukuło się jednak nowe pojęcie, a mianowicie „blog firmowy”. To forma publikacji, która pozwala na osiągnięcie kilku niezwykle istotnych celów, takich jak:
- komunikacja z klientem - za sprawą bloga firmowego klient może zapoznać się z poradami i twórczością poszczególnych ekspertów i bliżej poznać firmę. Warto dodatkowo umożliwić czytelnikom komentowanie udostępnionych treści.
- cele marketingowe - gdy strefa blogowa zyska rangę ulubionej prasówki klienta, możesz liczyć na stałe zainteresowanie produktami i usługami! W dodatku, korzystając z narzędzi analitycznych z łatwością sprawdzisz, jakie tematy przyciągają uwagę Twoich klientów. Opierając się na tych danych możesz dopracować ofertę.
- dbałość o renomę i zaufanie - na blogach firmowych pojawiają się nie tylko artykuły poradnikowe, ale również relacje z firmowych imprez i opisy realizacji. W takim wypadku treści uzupełniane są o zdjęcia i filmy. O tym jak ważny jest videomarketing piszemy w osobnym artykule. Zatem w jednym miejscu można pochwalić się wiedzą ekspertów, efektami prac, świetną atmosferą. Dobrze prowadzony blog firmowy pomoże Ci więc pozyskać nowych klientów, partnerów biznesowych i pracowników.
- optymalizacja treści - blog firmowy jest sposobem na regularne publikacje wartościowych tekstów. Powinny się w nich pojawiać dobrane słowa kluczowe, nagłówki (co najmniej H1, H2 i H3), linki wewnętrzne. Treści należy tworzyć w zgodzie z zasadami gramatyki i interpunkcji - wbrew pozorom, ma to niebanalne znaczenie.
- wysoka pozycja w Google - regularne publikacje, aktywność odwiedzających, wartościowe treści i linkowanie to czynniki, które wspólnie umożliwiają skuteczne pozycjonowanie strony internetowej! Oczywiście, w tym celu strona www musi być wcześniej profesjonalnie przygotowana pod kątem SEO.
Jak prowadzić bloga firmowego?
Aby osiągnąć naprawdę dobre wyniki, warto pamiętać nie tylko o robotach Google, ale i o realnych użytkownikach. Chcąc zbudować ruch na stronie trzeba najpierw zachęcić internautów do czytania, klikania w załączone linki, a na koniec - do zapoznania się z ofertą. Dlatego warto konstruować treści w sposób przyjazny dla czytelnika, kierując się kilkoma żelaznymi zasadami.
1. Treści zgodne z celem
Czy blog ma posłużyć do prezentacji oferty? A może chcesz nieco przybliżyć pracę firmy od kuchni, by zbudować wizerunek nowoczesnego, przyjaznego biznesu? Określ, jaką funkcję ma pełnić blog firmowy i dostosuj teksty.
2. Wartość użytkowa
Koniecznie publikuj treści poradnikowe, biorąc pod uwagę najczęstsze zapytania potencjalnych klientów. Nic nie stoi na przeszkodzie, by artykuł poradnikowi pełnił funkcję marketingową - w publikacji zaproponuj odpowiednie usługi lub produkty z asortymentu firmy! Artykuły blogowe powinny być pisane w sposób przystępny, zrozumiały dla każdego zainteresowanego. Oczywiście, wiele zależy od tematyki strony, bowiem inaczej tworzone są blogi modowe, a inaczej te skierowane do programistów.
3. Przejrzysta forma
Unikaj długich bloków tekstu. Zamiast tego podziel treść na krótsze akapity, stosuj wypunktowania i listy numerowane. Najważniejsze informacje warto pogrubić lub wyróżnić większą czcionką.
4. Chwytliwy tytuł i lead
Tytuł oraz pierwsze linijki tekstu powinny zachęcać do dalszego czytania. Lead to krótki wstęp, który musi w ciekawy sposób opisywać treść artykułu. Na końcu wstępu warto umieścić krótką zachętę do przeczytania dalszej części, np. „sprawdź!”, „przeczytaj!”, „dowiedz się więcej!”.
Całość warto uzupełnić również o ciekawą grafikę. Po kliknięciu w link czytelnik zwraca bowiem uwagę również na kwestie estetyczne! Gdy chodzi o pozycjonowanie strony www niezwykle istotna jest także częstotliwość publikacji. Nowe artykuły na blogu powinny pojawiać się regularnie.