Coraz więcej biznesów przenosi się do Internetu. To krok, który z pewnością umocni pozycję marki na rynku. A co z pozycją w wyszukiwarce? Zakładając sklep online lub stronę internetową nie można zapomnieć o pozycjonowaniu. W czym tkwi szkopuł? Sprawdź!
Pozycjonowane strony internetowej to obowiązkowy krok
Mówiąc o tworzeniu własnej strony internetowej myślimy: wreszcie nasza oferta dotrze do tych milionów ludzi korzystających z sieci. To prawda! Aby osiągnąć ten efekt trzeba jednak pamiętać o kilku kluczowych krokach. Najczęściej jest to wybór serwera (lub hostingu), oprogramowania i zabezpieczeń. Nie mniej ważny jest branding i analiza konkurencji. Na końcu najważniejsza jest jednak reklama i... pozycjonowanie.
Reklama w Google i aktywność w mediach społecznościowych na dłuższą metę nie zastąpią pozycjonowania. Z punktu widzenia konsumentów użycie wyszukiwarki to najprostszy i najszybszy sposób na to, by znaleźć odpowiednią ofertę. W dodatku potencjalni klienci najczęściej kończą swoje poszukiwania na kilku pierwszych wynikach z pierwszej strony. Zatem pojawiają się dwie kwestie - nie tylko marketingowa, ale i praktyczna, ponieważ dzięki pozycjonowaniu oferta jest po prostu bardziej widoczna w sieci.
Pozycjonowanie czy reklama w Google Ads?
Oczywiście, celem uzyskania najwyższych pozycji w wyszukiwarce można skorzystać z odpowiedniej opcji w Google Ads. Dlaczego więc tyle mówi się o pozycjonowaniu i czy reklama rozwiązuje wszystkie problemy?
1. Dobre miejsce w Google to coś więcej niż reklama
Wyniki rozlicznych badań, jak i doświadczenie każdego z użytkowników sieci, pozwalają wysnuć jeden wniosek - marka, która swą pozycję buduje wyłącznie na reklamie zazwyczaj nie cieszy się szczególnym zaufaniem zainteresowanych.
2. Pozycjonowanie to organiczny sposób na zasięg
Za każde kliknięcie w reklamę trzeba zapłacić, a w branżach konkurencyjnych koszty mogą być niebotyczne! Tymczasem pozycjonowanie strony www pozwala na zmniejszanie po jakimś czasie nakładów na działania w sieci.
3. Pozycjonowanie daje długofalowe wyniki
Choć reklama w Google sprawdzi się jako szybki sposób na promocję, dobre wyniki kończą się wraz z budżetem. Pozycjonowanie stron internetowych jest jedyną metodą na uzyskanie stabilnego miejsca w wyszukiwarce. Dotyczy to zarówno wyników ogólnych, jak i grafiki czy video.
4. Renoma i rozpoznawalność
Lista top 10 w wynikach wyszukiwania to zarazem lista najbardziej cenionych firm z danej branży. W końcu popularność idzie w parze z renomą, a na tą trzeba sobie zapracować stosując organiczne metody promocji marki.
Ile trwa pozycjonowanie strony internetowej?
Użytkownicy sieci nie mylą się, uznając firmy z top 10 za te najbardziej doświadczone. Proces pozycjonowania zazwyczaj zajmuje co najmniej kilka miesięcy. W dodatku wiek domeny jest jednym w czynników mających wpływ na pozycjonowanie. To jednak nie koniec - aby wyniki utrzymały się na stałym poziomie, działania trzeba kontynuować.
W dodatku roboty Google umieszczą na wysokich pozycjach tylko te strony internetowe, na to zapracowały. Jak? Między innymi wartościową treścią, częstymi aktualnościami, zainteresowaniem klientów, a także szeroko pojętym SEO strony na wysokim poziomie. Dlatego najważniejsza jest optymalizacja strony, a nie zawsze jest to proces prosty. Zazwyczaj konieczna jest również szeroko zakrojona kampania marketingowa. Gdy już strona zasłuży na zainteresowanie robotów, należy postarać się o regularną aktywność. Nie można o niej zapominać przez cały okres istnienia strony www. W przeciwnym razie cały efekt może odejść w zapomnienie.
Dlaczego pozycjonowanie warto powierzyć specjalistom?
Z pewnością w wielu poradnikach przeczytasz, że pozycjonowanie SEO polega na prowadzeniu bloga, zastosowaniu odpowiednich słów kluczowych i tytułów. Niestety, wszystko to jest bardziej skomplikowane. Tylko profesjonalne działania w zakresie pozycjonowania SEO i SEM mogą dać efekty, o których marzy każdy przedsiębiorca.
Istotna jest umiejętność obsługi specjalistycznego oprogramowania pozwalającego monitorować efekty. Konieczna jest także znajomość stale zmieniających się algorytmów, jakimi kierują się roboty wyszukiwarek. Ważne są szczegóły nieznane laikom, jak chociażby linkowanie wewnętrzne, odnośniki zewnętrzne, meta tagi jak choćby title i description strony. Co więcej, skuteczne pozycjonowanie jest wypadkową wielu analiz. Dobierając słowa kluczowe trzeba wziąć pod uwagę również działania konkurencji, lokalizację, popularność zapytań oraz różnorodne typy fraz. Istotna jest nawet ilość zastosowanych słów kluczowych względem długości tekstu! Nawet najmniejszy błąd w tym zakresie może sprawić, że na stronę zaglądać będą tylko nieliczni.
Tymczasem agencja SEO stworzy dla Ciebie długofalową strategię zaistnienia w sieci. A podejmując współpracę z nami możesz także liczyć na sporą dawkę wiedzy, uwzględniającą też listę nakazów i zakazów. Ze szczególną ostrożnością należy podchodzić do wprowadzania zmian na już istniejącej stronie. Usunięcie lub zmiana poszczególnych treści może skończyć się niemałą katastrofą.
Na stałą pomoc powinni zdecydować się zwłaszcza właściciele rozbudowanych witryn, takich jak sklepy online.