Dlaczego SEO to podstawa? Statystyki mówią same za siebie.

Pozycjonowanie

Zastanawiasz się czy pozycjonowanie SEO rzeczywiście jest Ci potrzebne? Przekonaj się! Prześledź wspólnie z nami statystyki dotyczące klikalności w wyszukiwarce i inne, znaczące analizy.

Dlaczego SEO to podstawa? Statystyki mówią same za siebie.

Marketing w wyszukiwarce nadal na topie. W czym tkwi sekret SEO?

Zgodnie z raportem IAB Polska/PwC AdEx, marketing w wyszukiwarce plasuje się na drugim miejscu wśród najczęściej stosowanych metod reklamy internetowej. Ta forma stanowi niemal 1/3 wszystkich reklam w sieci. Marketing w wyszukiwarce to pojęcie zawierające w sobie SEO i SEM, a więc również reklamy płatne za kliknięcie. Widoczne jest, że reklamodawcy coraz bardziej doceniają siłę promocji w wynikach wyszukiwania. Analizując współczynniki klikalności można jednak odnieść wrażenie, że powinni zainteresować się pozycjonowaniem SEO jeszcze bardziej!

Na wstępie warto jednak przyjrzeć się SEO trochę bliżej. Na czym polega fenomen tej formy promocji? W raporcie interaktywnie.com „Marketing w wyszukiwarkach” można zapoznać się z opiniami ekspertów, takich jak Wojciech Morawski CEO & Founder z Adpeak. Mianowicie, istotną zaletą pozycjonowania SEO jest naturalna forma reklamy. Wysoka pozycja w Google nie jest przez użytkowników traktowana jest reklama, choć jest z nią z punktu widzenia reklamodawcy! Przyznaj, że Ty też chętniej klikasz w wyniki organiczne niż w te oznaczone jako linki sponsorowane.

W dodatku pozycjonowanie pozwala ominąć wszelkie blokery reklam. Kolejną zaletą jest idealne dostosowanie grupy docelowej, które... przeprowadza się samo. Użytkownik sieci, wpisując konkretne frazy odnajduje dokładnie to czego szuka. Jednocześnie, reklamodawca zyskuje idealnego potencjalnego klienta.

Statystyki klikalności, czyli efekty pozycjonowania SEO i SEM

Porównywanie statystyk

Współczynnik klikalności jest niezwykle wysoki, gdy chodzi o organiczne wyniki w wyszukiwarce.  Co ciekawe, w połączeniu z innymi metodami współczynnik ten nie zawsze jest wyższy. Bieżąca analiza statystyk pozwala na wybór optymalnych rozwiązań. Tak przedstawiają się najnowsze dane:

  • wysoka skuteczność pozycjonowania - jak donosi Advanced WEB RANKING w lipcu 2020 roku współczynnik klikalności w linki organiczne w USA wyniósł 74,42 %. Tendencja ta zwykle prędzej czy później przeradza się w ogólnoświatową.
  • wyniki organiczne na topie - to samo źródło podaje statystyki dotyczące marketingu łączonego. Wyniki organiczne w połączeniu z graficzną reklamą płatną nie dają jednak tak wysokich efektów, ponieważ CTR wynosi w tym przypadku 44.88%.
  • pozycjonowanie i video marketing- świetnie prezentuje się współczynnik klikalności w przypadku połączenia wyników organicznych i marketingu video - wynosi aż 79.2%.
  • nowe funkcje Google a SEO - gdy do video i wyników organicznych dodasz nową funkcję Google o nazwie „People also ask” możesz spodziewać się wyników na poziomie 83.99%. Niestety ta funkcja nie jest jeszcze dostępna w polskojęzycznej wyszukiwarce Google. Pozostaje tylko czekać na jej wprowadzenie. Funkcja ta również należy do organicznych. Wyszukiwarka podpowiada użytkownikom o co jeszcze pytały osoby zainteresowane tym samym tematem. Wyświetlane podpowiedzi wystarczy wykorzystać jako frazy kluczowe podczas tworzenia i optymalizacji tekstów SEO.
  • organiczne wyniki i linki witryny - wykorzystanie tego połączenia pozwala osiągnąć CTR na poziomie 117.17%. Linki witryny to linki do podstron pojawiające się w organicznych i płatnych wynikach wyszukiwania. Innymi słowy, im więcej linków kierujących do strony w wynikach wyszukiwania, tym lepiej. Według statystyk Advanced WEB RANKING w tym zestawieniu wyniki organiczne stanowią aż 80 % uzyskiwanej klikalności.
  • użytkownicy nie lubią reklam - analiza  Advanced WEB RANKING wskazuje również na to, że większa liczba reklam płatnych odstrasza użytkowników. W przypadku wyświetlania jednej płatnej reklamy klikalność jest wyższa, niż gdy jest ich więcej. Zatem reklama w Google Ads powinna stanowić jedynie dodatkowy, szybki sposób na pozyskanie klientów. Czym innym są reklamy produktowe - w tym w wypadku warto korzystać z mechanizmów Google i innych płatnych opcji.

Skuteczność pozycjonowania SEO. Jak znaleźć się w TOP 10?

Wszystkie rankingi potwierdzają, że wysokie wyniki klikalności uzyskują wyłącznie strony www wyświetlające się w pierwszych 10 wynikach wyszukiwania. Jak już wspomniano, wykup pierwszych miejsc w Google nie jest idealnym rozwiązaniem. Sponsorowane linki są bowiem oznaczone jako reklama. Nie pozostaje więc nic innego jak inwestycja w pozycjonowanie SEO. Pocieszeniem jest fakt, że ta inwestycja się zwraca. Choć na efekty trzeba czekać zwykle kilka miesięcy, późniejsze podtrzymywanie wysokiej pozycji jest już tylko kwestią zastosowania się do kilku specjalistycznych porad.

Warto wiedzieć, że SEO dotyczy nie tylko wyszykiwarki Google. Działania SEO na portalach społecznościowych również przynoszą efekty. Promocja kanału na Youtube czy profilu na Facebooku i Instagramie polega w dużej mierze na SEO. W końcu użytkownicy tych mediów także posługują się frazami kluczowymi. Na Instagramie stosuje się hashtagi dostosowane odpowiednio względem zainteresowań grupy docelowej - jednak to nie wystarczy. Podobnie jak w przypadku wyszukiwarki Google, algorytmy Instagrama zwracają uwagę na częstotliwość publikacji i ich popularność. Oczywiście, w przypadku mediów społecznościowych nie istnieje typowa lista wyszukiwania. Zamiast tego wskazać można listę najpopularniejszych profili, które mogą pochwalić się wieloma obserwatorami, a tym samym - ogromną grupą odbiorców. Jednocześnie, działania w mediach społecznościowych przekładają się na SEO strony internetowej, dzięki zastosowaniu linków odsyłających. Nie mniej ważne jest pozycjonowanie w Google Maps.

Najlepsze marki powinny znaleźć się na liście TOP wyszukiwania Google, Instagrama, Facebooka, Google Maps i Youtube. Taka możliwość jest dostępna głównie dla gigantów oraz dla tych, którzy chcą tymi gigantami zostać. Zatem w pierwszej kolejności należy przeanalizować potrzeby i budżet, a kolejno opracować szczegółowy plan działania w zakresie SEO. Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej!

Zobacz także

Używamy plików tekstowych zwanych „cookies” („ciasteczka”), by uczynić naszą stronę łatwiejszą w użytkowaniu. Dowiedz się więcej.

x