Jak dotrzeć do potencjalnych klientów? Postaw na media społecznościowe

Marketing i promocja

Chyba każdy przedsiębiorca słyszał o niesamowitym potencjalne mediów społecznościowych. Musisz jednak wiedzieć, że pozytywny wpływ social mediów to nie magia, ale efekty dobrze zaplanowanych i konsekwentnie prowadzonych działań. Jak skutecznie wykorzystać portale społecznościowe?

Jak dotrzeć do potencjalnych klientów? Postaw na media społecznościowe

Social media to nie tylko reklama na Facebooku

Reklama na Facebooku i Instagramie daje duże możliwości. Portale społecznościowe gromadzą bowiem dane użytkowników! Możesz skorzystać z analizy dotyczącej planów, zainteresowań, miejsca zamieszkania, wieku czy płci potencjalnych klientów. Istnieją jednak również inne, organiczne sposoby na to, by w pełni skorzystać z potencjału mediów społecznościowych.

Wystarczy zdać sobie sprawę z pierwotnego przeznaczenia social mediów. Spróbuj się za ich pośrednictwem zintegrować z grupą docelową. Zacznij więc od określenia cech swoich odbiorców, a następnie odszukaj ich na portalu społecznościowym! Pamiętaj o wyborze odpowiedniego medium. Osoby młode i nowoczesne znajdziesz na Facebooku, Instagramie i Youtubie. Tymczasem osoby starsze z reguły ograniczają kontakt z mediami społecznościowymi do Facebooka.

Jak w każdej kampanii marketingowej, również w tym przypadku niezwykle istotne są cele. Jeśli zależy Ci na pozyskaniu partnera biznesowego czy pracownika o doskonałych kwalifikacjach - jest spora szansa, że potencjalny kandydat ma konto na LinkedIn i tam chwali się swoimi umiejętnościami. Z kolei konto na Twitterze warto prowadzić, gdy chcesz nawiązać kontakt z gwiazdami show biznesu i politykami.

Kiedy już określisz grupę i medium zacznij brać udział w interakcjach, a więc odpowiadaj na pytania i oferty, udostępniaj posty, udzielaj porad. Ze względu na ogromną ilość propozycji, konsumenci często poszukują rozwiązań właśnie za pośrednictwem portali społecznościowych. Również tu trzeba jednak zmierzyć się ze sporą konkurencją, zatem warto wypracować dobrą strategię i umiejętnie formułować wypowiedzi. 

Jak prowadzić profil w mediach społecznościowych?

Aby działania w social media przyniosły efekty trzeba dać obserwującym realny powód do uważnego śledzenia profilu. Sprawdzi się kilka popularnych sposobów!

  1. Informuj obserwujących o aktualnych promocjach i konkursach - niech śledzenie profilu po prostu im się opłaca! Oferty mogą dotyczyć produktów i usług świadczonych przez Twoją firmę lub biznesy Twoich partnerów.

  2. Zapewnij potencjalnym klientom rozrywkę na dobrym poziomie, publikując ciekawie zaprojektowaną grafikę i filmikiopatrzone krótkim, lecz inspirującym tekstem zakończonym zachętą do działania. Dobrą ilustracją dla tego punktu jest jedna z naszych kampanii na Facebooku.

  3. Publikuj przydatne porady i zadbaj o wygodę klientów! Nie będą musieli już przeszukiwać setek witryn internetowych, by znaleźć odpowiedzi na dręczące ich pytania. W tym celu warto wcześniej przeanalizować popularność pojawiających się w sieci zapytań i fraz.

  4. Stosuj realistyczne filmy video i zdjęcia, aby odwiedzający mogli poznać bliżej Ciebie lub Twoich współpracowników. Obecnie na znaczeniu zyskuje marka osobista! Aby dobrze zrealizować ten punkt warto dobrać odpowiednią kadrę. Dzięki temu zyskasz swoich własnych influencerów, a marka szybko stanie się rozpoznawalna.

  5. Gdy firma zyska popularność w social media utwórz własną grupę zrzeszającą jej miłośników. Najlepiej, aby była to grupa prywatna, kojarząca się ze społecznością prestiżową. W ramach grupy powinny zachodzić interakcje pomiędzy przedstawicielami marki i jej fanami. W innym wypadku taka społeczność stanie się tylko kolejną facebookową grupą. Z pewnością w niedługim czasie zaczną się tworzyć również inne, pokrewne grupy powiązane z marką. W ten prosty sposób społeczność zacznie się rozrastać - zupełnie za darmo!

W dodatku algorytm Facebooka na pierwszym miejscu stawia właśnie grupy, zaraz obok znajomych i rodziny. Dlatego osoby należące do grupy będą szybko informowane o pojawieniu się nowych postów i komentarzy.

Posty i komentarze należy publikować możliwie jak najczęściej! Nie dziwi więc fakt, że firmy poszukują specjalistów do prowadzenia mediów społecznościowych. Taka osoba powinna dysponować wiedzą i umiejętnościami z zakresu grafiki, copywritingu i marketingu. W przypadku czasochłonnych zleceń odpowiednim rozwiązaniem będzie więc współpraca z całym zespołem profesjonalistów.

Zobacz także

Używamy plików tekstowych zwanych „cookies” („ciasteczka”), by uczynić naszą stronę łatwiejszą w użytkowaniu. Dowiedz się więcej.

x