Jak przygotować zdjęcia pod SEO? Kompletny przewodnik

Pozycjonowanie

Czy wiesz, że odpowiednio zoptymalizowane zdjęcia mogą znacząco poprawić widoczność Twojej strony w wynikach wyszukiwania? Wielu właścicieli stron internetowych zaniedbuje ten aspekt, skupiając się głównie na treści tekstowej. Przeczytaj nasz kompletny przewodnik i dowiedz się, jak przygotować zdjęcia pod SEO, aby zwiększyć ruch na swojej stronie i poprawić jej ranking w wyszukiwarkach.

Jak przygotować zdjęcia pod SEO? Kompletny przewodnik

Każdy, kto prowadzi własną stronę internetową wie, jak ważne jest przyciągnięcie większego ruchu. Obrazy i grafiki odgrywają kluczową rolę w komunikacji, a odpowiednia optymalizacja zdjęć może znacząco wpłynąć na pozycjonowanie Twojej strony w wyszukiwarkach. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak samodzielnie poprawić SEO swoich zdjęć, ten artykuł jest dla Ciebie! Przygotowaliśmy szczegółowy przewodnik, który pomoże Ci w kilku prostych krokach zoptymalizować zdjęcia, aby przyciągnąć więcej użytkowników na Twoją stronę. Większość omawianych kwestii możesz wprowadzić bez znajomości tematyki SEO, wystarczy podstawowa wiedza i umiejętność obsługi komputera i poruszania się po internecie.  Jeśli współpracujesz z agencją lub freelancerem nad pozycjonowaniem Twojej wizytówki online - pewnie część tych rzeczy jest już wykonana (albo powinna być) - możesz zawsze sam przeprowadzić mini audyt ;)

Dla tych, którzy nie lubią zbytnio czytać i chcą zapoznać się z samym “mięsem” - odsyłamy do naszych social mediów, gdzie w formie skróconego posta i karuzeli przedstawiliśmy wszystko to, co opisane jest poniżej. Gotowy? Oto 12 porad jak przygotować zdjęcia pod SEO! 🌟

12 porad jak przygotować zdjęcia pod SEO! 🌟 Optymalizacja zdjęć dla początkujących 

1. Odpowiednio nazwij plik

Nazwa pliku zdjęcia to pierwszy krok do jego optymalizacji. Wyszukiwarki, takie jak Google, zwracają uwagę na nazwy plików i używają ich jako jednego z czynników rankingowych. Zamiast używać domyślnych nazw plików, takich jak "IMG_1234.jpg", nadaj im bardziej opisowe nazwy i użyć słów kluczowych. Przykład: jeśli na zdjęciu znajdują się szare spodenki męskie, nazwa pliku powinna brzmieć "szare-spodenki-meskie.jpg".

Nie używaj polskich znaków, ani spacji. Nazwa nie powinna być również zbyt długa albo zawierać bezsensowny ciąg słów kluczowych. Przykłady złych nazw:

  • “szare-spodenki-meskie-trekkingowe-jak-firma-xxx--idealne-w-gory.jpg”
  • “szarespodenkimęskiewrozmiarzexxltakienawetfajne.jpg”

W przypadku specyficznych i specjalistycznych produktów, użytkownicy często wyszukują ich po kodach produktowych, eanach lub po konkretnym modelu producenta. Jeśli posiadasz takie produkty i znasz swoją branżę, również możesz zastosować tę metodę.

Pamiętaj, że odpowiednie nazewnictwo plików dotyczy to tak naprawdę nie tylko zdjęć, ale wszystkich plików, które wrzucasz do siebie na stronę! Dokumenty pdf takie jak certyfikaty, oferty, cenniki też powinny mieć adekwatne nazwy.

2. Unikaj tekstu na zdjęciach 

Tekst osadzony na zdjęciach jest trudny do odczytania przez wyszukiwarki (tak, to też negatywnie wpływa na SEO). Wyszukiwarki, takie jak Google, nie są w stanie efektywnie analizować tekstu umieszczonego bezpośrednio na obrazach, treść jest również niedostępna dla technologii wspomagających, takich jak czytniki ekranów, używane przez osoby niewidome lub niedowidzące. Te technologie opierają na tekstach alternatywnych (alt text) i treściach HTML, aby przekazać informacje o zawartości strony. I kolejna kwestia: co w przypadku gdybyś chciał zmodyfikować zawartość? No niestety - nie da się.. Tekst HTML można łatwo zmieniać i optymalizować w celu lepszego pozycjonowania, a ten umieszczony na obrazach nie może być stylizowany, modyfikowany ani tłumaczony przez przeglądarki.  Pamiętaj o skalowaniu grafik - na małych ekranach Twój tekst może być nieczytelny!

3. Optymalizuj rozmiar zdjęć

Szybkość ładowania strony jest jednym z kluczowych czynników wpływających na jej ranking w wyszukiwarkach. Duże, nieoptymalizowane zdjęcia mogą znacznie spowolnić ładowanie strony. Aby zoptymalizować rozmiar zdjęcia, można skorzystać z różnych narzędzi do kompresji. Znajdziesz wiele stron oferujących całkowicie za darmo kompresję Twoich zdjęć, na przykład TinyPNG, FreeConvert, Optimizilla czy JPEG-Optimizer.

Upewnij się, że rozdzielczość zdjęcia jest odpowiednia dla jego przeznaczenia. Nie ma potrzeby ładowania zdjęcia o rozdzielczości 4000x3000 pikseli, jeśli będzie ono wyświetlane w małym formacie. Co dzięki temu zyskasz? Szybsze ładowanie strony, a to z kolei poprawi doświadczenie użytkownika i zmniejszy wskaźnik odrzuceń. Pamiętaj, że Google faworyzuje szybkie strony, co oznacza, że zoptymalizowane zdjęcia mogą poprawić Twoją pozycję w wynikach wyszukiwania.

4. Odpowiedni format pliku na stronie www 

Tak samo jak rozmiar, wybór odpowiedniego formatu zdjęcia wpływa na ładowanie strony i SEO. Różne formaty zdjęć mają różne zastosowania. JPEG jest idealny dla zdjęć z dużą ilością kolorów, PNG dla zdjęć wymagających przezroczystości, a SVG dla prostych grafik i ikon. 

Używaj formatu JPEG lub WEBP (nowoczesny format) gdy zdjęcia nie wymagają przezroczystości. Rozszerzenie zapewnia dobrą jakość przy stosunkowo małym rozmiarze pliku. Pliki WebP umożliwia wyświetlanie wysokiej jakości obrazów w witrynach internetowych, ale w niektórych przypadkach nie będą możliwe do użytku - gdy Twoja strona jest starsza i nie przewiduje dodawania takiego formatu lub gdy korzystasz z silnika Wordpress. Wtedy będzie wymagana instalacja dodatkowej wtyczki, na przykład WebP Express.

PNG używamy w ostateczności, dla grafik wymagających przezroczystości lub do przedstawiania danych w formie tabeli lub wykresów. Zachowuje wtedy wysoką jakość, ale ma większy rozmiar pliku. Więcej na temat rodzajów plików znajdziesz w naszym artykule.

5. Dodaj tekst alternatywny (alt text)

Można się również spotkać z nazewnictwem jak tag alt, opis alt lub atrybut alt - wszystkie dotyczą tego samego. Tekst alternatywny (alt text) to krótki opis zdjęcia, który jest wyświetlany, gdy obraz nie może się załadować. Wyszukiwarki używają go do indeksowania treści obrazów. Alt text jest ważny dla osób korzystających z technologii wspomagających, poprawiając dostępność strony.

Alt text powinien dokładnie opisywać, co przedstawia zdjęcie. Przykład: "mężczyzna poruszający się po piaszczystym terenie w krótkich spodenkach trekkingowych". To nie tylko pomaga wyszukiwarkom zrozumieć, co jest na zdjęciu, ale także poprawia dostępność strony dla osób korzystających z czytników ekranów (osób niewidomych i niedowidzących). 

Jak stworzyć dobry alt text? Unikaj ogólnych opisów, takich jak "obrazek" czy "zdjęcie". Bądź konkretny i używaj słów kluczowych. Treść powinna wynosić około 125 znaków, bo mniej więcej do tylu czytniki nie odcinają tekstu. Tworząc tekst alternatywny staraj się postawić w rolę odbiorcy: czy stworzony opis pozwoliłby Ci zrozumieć kontekst bez zdjęcia? Nie używaj zwrotu na zdjęciu widać, zostało przedstawione itd. I ostatnia kwestia - nie upychaj na siłę słów kluczowych. 

Dobrym pomysłem jest sprawdzenie bazy słów kluczowych, jeśli mamy do takiej dostęp np. w Senuto lub w Ahrefs. Można skorzystać również z wyszukiwarki w Google, która zawsze podpowiada przybliżone keywordsy. 

6. Dodaj opisy, tytuły i podpisy 

Masz już nazwę pliku, czyli tytuł, który widzisz na swoim komputerze. Teraz zabierz się za tytuł i opis zdjęcia na Twojej stronie www. Nazwa pliku i tytuł pliku nie są tożsame! 

Wszystkie te elementy dodają kontekstu, pomagają wyszukiwarkom zrozumieć, co przedstawiają zdjęcia. Tytuły zdjęć mogą zawierać dodatkowe słowa kluczowe, które wzbogacają treść strony. Tytuł to nic innego, jak tytuł obrazka, który widoczny jest po najechaniu na niego kursorem. W przypadku gdy zdjęcie by się nie wyświetliło - wtedy pokaże się nam tag alt, nie tytuł - taka jest różnica :) Podsumowując - alt jest czytelny dla robotów, a title dla nas, użytkowników strony (oraz dla robotów też!) 

Opisy (captions) dodają kontekstu, co jest pomocne zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarek. Mogą być bardziej szczegółowe i dostarczać pełniejszej informacji o zdjęciu. Opisy wyświetlane są w różnych kontekstach na stronie, np. w galerii zdjęć. Uwaga! Użytkownicy posiadający stronę na Wordpressie mogą zobaczyć u siebie dodatkowe okienko do uzupełnienia tj.  “podpis”. Przyjrzyjmy się jak można byłoby poprawnie uzupełnić wszystkie pola: 

  • Nazwa pliku szare-spodenki-trekkingowe.jpg
  • Tytuł zdjęcia Wygodne szare spodenki trekkingowe, idealne na górskie wędrówki
  • Opis "Wygodne szare spodenki trekkingowe, idealne na górskie wędrówki. Wykonane z oddychającego materiału, zapewniają komfort i swobodę ruchów."
  • Tekst alternatywny (alt text) "Szare spodenki trekkingowe na białym tle"

Podpis (ang. caption) to tekst wyświetlany bezpośrednio pod zdjęciem na stronie. Podpisy są widoczne dla użytkowników i mogą dostarczać dodatkowego kontekstu lub informacji o zdjęciu. Podpisy mogą również zawierać słowa kluczowe, które mogą pomóc w SEO. "Szare spodenki trekkingowe - niezawodne w każdych warunkach pogodowych.”

7. Odpowiedni kontekst grafik 

Zdjęcia, które dodajesz powinny być otoczone tekstem zawierającym powiązane słowa kluczowe. Robiąc tak, pomożesz wyszukiwarkom zrozumieć co przedstawia zdjęcie i jak jaki jest jego kontekst z dodaną treścią strony. Używanie powiązanych słów kluczowych w tekście wokół zdjęcia wzmacnia przekaz i pomaga w indeksowaniu zarówno tekstu, jak i zdjęcia. Przykład: Jeśli na stronie jest artykuł o sprzęcie trekkingowym, a zdjęcie przedstawia szare spodenki trekkingowe, warto otoczyć je tekstem omawiającym zalety tego typu odzieży i zawierającym słowa kluczowe takie jak "spodenki trekkingowe", "sprzęt trekkingowy", "wędrówki górskie".

Używanie niewłaściwych zdjęć może prowadzić do dezorientacji zarówno użytkowników, jak i wyszukiwarek. Jeśli artykuł dotyczy trekkingu, a zdjęcie przedstawia plażę, Ty również poczułbyś konsternację, a co dopiero search engine? Takimi spodobami szybko mógłbyś doprowadzić do zwiększonego wskaźnika odrzuceń (bounce rate) - użytkownicy szybko opuszczą stronę, jeśli nie znajdą spójności między zdjęciem a tekstem. Wiarygodność strony spadnie, będzie postrzegana jako mało profesjonalna. Algorytmy Google preferują witryny internetowe, które są spójne i mają dobrze zorganizowane treści.

Optymalizacja zdjęć dla średnio i bardziej zaawansowanych 

Tak jak wspominaliśmy na samym początku, optymalizacja zdjęć to nie tylko kwestia estetyki, ale również kluczowy element strategii SEO. Powyżej przedstawiliśmy 8 punktów - kroków dla początkujących użytkowników, które można łatwo wdrożyć. Jednakże, aby maksymalnie wykorzystać potencjał SEO zdjęć, warto poznać bardziej zaawansowane techniki. Skupimy się na czterech ostatnich punktach, które wymagają szerszej wiedzy z zakresu stron internetowych lub programowania: tworzenie mapy witryny dla zdjęć, responsywność zdjęć, lazy loading oraz korzystanie z danych strukturalnych. Jeśli współpracujesz a agencją marketingową, masz programistę, albo sam posiadasz taką wiedzę - nie powinieneś się o to martwić :) 

8. Dane strukturalne 

Dane strukturalne (ang. structured data) to specjalny format kodowania informacji na stronie internetowej, który pomaga wyszukiwarkom lepiej zrozumieć zawartość strony. Dane te są dodawane w formie znaczników schema.org i mogą znacznie poprawić widoczność Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Jakie są możliwości użycia związane ze zdjęciami na stronie? 

  • ImageObject: Można używać danych strukturalnych typu ImageObject, aby dostarczyć wyszukiwarkom szczegółowe informacje o obrazie, takie jak URL obrazu, tytuł, opis, twórca, data utworzenia, licencja i inne.
  • Galerie obrazów: Dla galerii obrazów można używać typu ImageGallery, aby opisać kolekcję zdjęć na stronie. Każde zdjęcie w galerii może mieć swoje indywidualne dane strukturalne.
  • Infografiki: Infografiki mogą być opisywane przy użyciu ImageObject, aby dostarczyć wyszukiwarkom szczegółowych informacji o treści infografiki, co może pomóc w jej lepszym pozycjonowaniu.
  • Karty produktów: Obrazy produktów mogą być opisane danymi strukturalnymi w ramach Product lub Offer, co pozwala na dodanie informacji o zdjęciu produktu, takich jak cena, dostępność, recenzje i inne.
  • Logotypy: Dla logotypów można używać typu ImageObject, aby dostarczyć informacje o logotypie firmy, co jest szczególnie przydatne dla wyszukiwarek przy wyświetlaniu wyników powiązanych z marką.

Użycie danych strukturalnych jest dobre dla sklepów ecommerce, na podstronach blogowych i artykułach, realizacjach, galeriach zdjęć, czy portfolio działalności. 

9. Mapa witryny dla zdjęć

Masz dużo zdjęć na stronie? Dobrym pomysłem jest stworzenie odrębnej sitemapy dla grafik. Mapa witryny dla zdjęć (Image Sitemap) ułatwia wyszukiwarkom indeksowanie wszystkich zdjęć na Twojej stronie. Google Image Sitemaps pozwala na zgłaszanie wszystkich zdjęć na stronie, co może poprawić ich widoczność w wynikach wyszukiwania. Można to zrobić, dodając odpowiednie linki do mapy witryny w formacie XML, która zawiera wszystkie istotne informacje o zdjęciach, takie jak ich lokalizacje URL, tytuły, opisy i teksty alternatywne.

W jaki sposób możesz utworzyć katalog? Skorzystaj z wtyczek WordPress, takich jak Yoast SEO, które automatycznie wygenerują mapę witryny dla Twoich zdjęć. Po jej utworzeniu, mapę witryny należy zgłoś do Google Search Console, aby Google mogło zacząć indeksować Twoje zdjęcia. Jest to dobra praktyka i przyspiesza działanie robotów indeksujących oraz zrozumienie struktury witryny. Przy mniejszych stronach nie jest to wymóg konieczny, aby dodać samodzielnie mapę. Jeśli nie do końca wiesz jak to zrobić, masz dedykowaną stronę - najlepiej poradź się programisty 🙂

10. Technologia lazy loading 

Lazy loading - po polsku leniwe ładowanie obrazów, to technologia, która ładuje zdjęcia dopiero wtedy, gdy są one widoczne dla użytkownika, co poprawia szybkość ładowania strony. Pozwala na opóźnione ładowanie zdjęć, które znajdują się poza widoczną częścią strony, aż do momentu, gdy użytkownik przewija stronę w dół. Inaczej mówiąc - jest to “doczytywanie” obrazów w trakcie przewijania strony przez użytkownika. Po uruchomieniu strony nie są ładowane wszystkie obrazy - nie wiemy, czy osoba przeglądająca stronę w ogóle ją przescrolluje w dół, czy może przejdzie do innej podstrony, albo całkowicie wyłączy kartę przeglądarki. 

To już jest kwestia, której nie zrobisz sam, bez odpowiedniej wiedzy i umiejętności. Można to osiągnąć za pomocą odpowiednich atrybutów HTML lub wtyczek do WordPressa. Jest to jeden z wielu czynników rankingowych Google, dlatego warto zadbać o poprawę doświadczeń użytkowników i przyspieszeniu czasu potrzebnego do załadowania strony. 

11. Responsywność stron 

Upewnij się, że Twoje zdjęcia są responsywne i dobrze wyglądają na różnych urządzeniach. Dostosowują się do różnych rozdzielczości ekranów, zapewniając optymalne wyświetlanie na wszystkich urządzeniach. Dzięki temu użytkownicy mogą cieszyć się wysoką jakością obrazów bez względu na to, czy przeglądają stronę na komputerze, tablecie czy smartfonie.Używanie responsywnych zdjęć pozwala na ładowanie odpowiedniej wersji obrazu dla różnych urządzeń, co optymalizuje czas ładowania strony i poprawia doświadczenie użytkownika. Zapewne spotkałeś się również z terminem skalowania - oba pojęcia są podobne, ale nie oznaczają dokładnie tego samego. Używanie responsywnych zdjęć pozwala na ładowanie odpowiedniej wersji obrazu dla różnych urządzeń, co optymalizuje czas ładowania strony i poprawia doświadczenie użytkownika.

Responsywne zdjęcia to kluczowy element nowoczesnego web designu, który poprawia zarówno wydajność strony, jak i doświadczenie użytkownika. Dzięki użyciu atrybutów srcset i sizes, można dostarczać odpowiednie wersje obrazów dla różnych urządzeń, co optymalizuje czas ładowania strony i oszczędza przepustowość. Upewnij się, że obrazy wyglądają dobrze i ładowane są odpowiednie wersje na różnych urządzeniach i rozdzielczościach ekranów! Sprawdź na tablecie, laptopie, komputerze na różnych przeglądarkach  i różnych modelach komórek.

Infografika przedstawiająca sposoby optymalizacji zdjęć na stronie www

12. Monitoruj wydajność za pomocą narzędzi SEO 📊

I dotarliśmy do ostatniego i jakże ważnego punktu: sprawdzanie, mierzenie, kontrola! Monitorowanie wydajności zdjęć jest kluczowe dla skutecznej optymalizacji SEO. Bez regularnej analizy danych, trudno jest ocenić, czy wprowadzone zmiany przynoszą oczekiwane rezultaty. Możliwości jest całkiem sporo, nie wszystkie wymagają dodatkowych opłat. W tej sekcji przedstawimy szybciutko narzędzia, które mogą pomóc Ci monitorować, jak Twoje zdjęcia radzą sobie w wynikach wyszukiwania. Są też przydatne do analizy danych o wyświetleniach, kliknięciach i innych metrykach. Nie jest to artykuł opisujący wszystkie możliwości, dlatego lećmy dalej: 

Narzędzia do monitorowania wydajności zdjęć

  • Google Search Console (darmowe): Google Search Console to bezpłatne narzędzie oferowane przez Google, które pozwala monitorować wydajność Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Możesz sprawdzać, jak Twoje zdjęcia radzą sobie w wynikach wyszukiwania, analizować wyświetlenia, kliknięcia i współczynnik klikalności (CTR). Możesz również zobaczyć, które zapytania wyszukiwania prowadzą użytkowników do Twoich zdjęć. Zaloguj się do Google Search Console, wybierz swoją stronę, a następnie przejdź do sekcji "Wydajność". Tutaj możesz filtrować wyniki według typu treści (np. obrazy) i analizować dane.
  • Google Analytics (darmowe): Google Analytics to narzędzie do analizy ruchu na stronie internetowej, które pozwala śledzić zachowanie użytkowników. Możesz monitorować, jak użytkownicy wchodzą w interakcję ze zdjęciami na Twojej stronie, które strony z obrazami są najpopularniejsze i jakie są źródła ruchu. Zaloguj się do Google Analytics, wybierz swoją stronę, a następnie przejdź do sekcji "Zachowanie" -> "Zawartość strony" -> "Wszystkie strony". Możesz filtrować wyniki, aby zobaczyć strony zawierające obrazy i analizować dane dotyczące użytkowników.
  • SEMrush (płatne): SEMrush to kompleksowe narzędzie SEO, które oferuje funkcje analizy konkurencji, monitorowania pozycji i badania słów kluczowych. Możesz śledzić, jak Twoje obrazy radzą sobie w wynikach wyszukiwania, jakie słowa kluczowe prowadzą do Twoich zdjęć oraz analizować strategie konkurencji. Zaloguj się do SEMrush, wybierz swoją stronę, a następnie przejdź do sekcji "Position Tracking" i "Organic Research". Możesz monitorować pozycje swoich zdjęć w wynikach wyszukiwania oraz analizować wyniki konkurencji.
  • Ahrefs (płatne): Ahrefs to narzędzie do analizy linków zwrotnych, badania słów kluczowych i monitorowania pozycji. Możesz analizować, jakie zdjęcia przyciągają ruch na Twoją stronę, jakie słowa kluczowe prowadzą do Twoich obrazów oraz jakie są wyniki konkurencji. Zaloguj się do Ahrefs, wybierz swoją stronę, a następnie przejdź do sekcji "Site Explorer" i "Organic Keywords". Możesz analizować dane dotyczące ruchu organicznego, linków zwrotnych oraz wyniki konkurencji.
  • Moz (płatne): Moz to narzędzie SEO oferujące funkcje monitorowania pozycji, analizy konkurencji i badania słów kluczowych. Możesz monitorować, jak Twoje obrazy radzą sobie w wynikach wyszukiwania, jakie słowa kluczowe prowadzą do Twoich zdjęć oraz analizować strategie konkurencji. Zaloguj się do Moz, wybierz swoją stronę, a następnie przejdź do sekcji "Rank Checker" i "Keyword Explorer". Możesz monitorować pozycje swoich zdjęć oraz analizować wyniki konkurencji.

A co jeśli chciałbyś sprawdzić konkurencję? Również możesz wykorzystać do tego wyżej wymienione strony: 

  • W SEMrush, Ahrefs czy Moz sprawdź, na jakie słowa kluczowe konkurencja jest widoczna w wynikach wyszukiwania obrazów. Zidentyfikuj te, które są istotne dla Twojej branży i sprawdź, jak Twoje obrazy radzą sobie na tle konkurencji.
  • Narzędzia takie jak Ahrefs pozwalają analizować linki zwrotne prowadzące do obrazów na stronach konkurencji. Sprawdź, jakie strony linkują do obrazów konkurencji i spróbuj uzyskać podobne linki dla swoich zdjęć.
  • Monitoruj pozycje swoich zdjęć i zdjęć konkurencji w wynikach wyszukiwania za pomocą narzędzi takich jak SEMrush, Ahrefs czy Moz. Ustal, które obrazy konkurencji są najlepiej widoczne i analizuj, co możesz zrobić, aby poprawić swoje pozycje.
  • Sprawdź, jakie obrazy konkurencja wykorzystuje na swoich stronach. Analizuj, jakie mają tytuły, opisy, teksty alternatywne i jak są osadzone w kontekście treści. Użyj tych informacji, aby poprawić własne obrazy i zoptymalizować je pod kątem SEO.

Optymalizacja zdjęć pod kątem SEO to nieodzowny element skutecznej strategii marketingowej. Poprzez odpowiednie nazwanie plików, dodanie tekstów alternatywnych, optymalizację rozmiarów zdjęć, wybór odpowiednich formatów oraz umiejętne osadzanie zdjęć w kontekście treści, możemy znacząco poprawić widoczność naszej strony w wynikach wyszukiwania. Jako Idea4me posiadamy bogate doświadczenie w optymalizacji stron internetowych i chętnie dzielimy się naszą wiedzą. Zapraszamy do kontaktu, aby pomóc Ci w poprawie widoczności Twojej strony i osiągnięciu lepszych wyników w wyszukiwarkach.

 

Zobacz także

Używamy plików tekstowych zwanych „cookies” („ciasteczka”), by uczynić naszą stronę łatwiejszą w użytkowaniu. Dowiedz się więcej.

x