Dlaczego warto przeprowadzić audyt strony i analizę konkurencji?

Pozycjonowanie

Masz stronę internetową, ale odzew jest znikomy? Zyski nie plasują się na takim poziomie, jak zakładałeś? Poznaj czynniki, które powodują ten stan i wyeliminuj je. Nie zrobisz tego bez profesjonalnego audytu strony. Przyda się także analiza konkurencji. Dlaczego?

Dlaczego warto przeprowadzić audyt strony i analizę konkurencji?

Audyt strony jako potężne narzędzie na drodze do sukcesu

Kiedy należy przeprowadzić audyt strony internetowej? Zawsze wtedy, gdy widzisz, że strona nie działa poprawnie. Drogowskazem może być niski wskaźnik odwiedzin oraz czas ich trwania, ale także niska pozycja w wynikach wyszukiwania czy nawet niewielkie zyski ze sprzedaży. Wszystko to może być bezpośrednim lub pośrednim skutkiem aspektów o charakterze estetycznym, technicznym, funkcjonalnym, marketingowym.

Szczególnie dużo mówi się o audycie SEO, ponieważ pozycjonowanie SEO wpływa na widoczność strony w Internecie, a przecież jest to podstawowy problem. Jeśli potencjalny klient nie natrafi na link prowadzący do witryny, trudno spodziewać się sukcesów! Jednocześnie warto mieć na uwadze, że pozycjonowanie strony internetowej to pojęcie bardzo szerokie, nie ograniczające się do słów kluczowych. W ramach pozycjonowania ogromną rolę odgrywa optymalizacja i warto zwrócić na ten aspekt szczególną uwagę.

Dobrze zoptymalizowana strona zachęca użytkownika do pozostania dłużej, do zakupu lub wyboru usługi - jest łatwa w użytkowaniu, estetyczna, dostosowana względem różnych typów urządzeń, zawiera poprawne meta tagi, dane, zabezpieczenia i pliki. Tym, co szczególnie Cię interesuje są z pewnością korzyści płynące z audytu strony internetowej. To między innymi:

  • eliminacja wykrytych błędów w indeksowaniu i wyświetlaniu się strony internetowej,
  • likwidacja ewentualnych duplikatów treści oraz optymalizacja treści,
  • wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania,
  • przyciągająca wzrok estetyka, dostosowana względem grupy docelowej,
  • intuicyjna w obsłudze strona, której nie chcesz się opuszczać,
  • wydajność, szybkie „ładowanie się” strony, bezpieczeństwo,
  • większe zyski i wzrost zainteresowania treściami bądź usługami!

Doceń rywali i przeprowadź analizę konkurencji

Konkurencja

Analiza konkurencji to sposób na to, by realnie oszacować swoje miejsce w branży. Bez punktu odniesienia nie można chwalić się sukcesem, trudno także znaleźć błędy i je naprawić. Porównując się z konkurencją znajdziesz dobre strony, które należy umocnić oraz złe - które mogą być przyczyną niewielkiej popularności.

Nie wystarczy kierować się algorytmami? Niestety, to nie takie proste. Nie wszystkie algorytmy znamy. Niektóre poznajemy właśnie dzięki analizom i poszukiwaniom. Przykładem są słowa kluczowe, które wydają się powoli odchodzić do lamusa. Nadal znajdują zastosowanie, lecz muszą być użyte w sposób naturalny, najlepiej w formie pełnych zdań. Warto sprawdzić, czy najpopularniejsi w branży rywale skupiają się na jakości treści, czy też na słowach kluczowych? Jakich mają partnerów i gdzie można znaleźć linki odsyłające do ich witryny? Być może witryna konkurenta jest po prostu częściej polecana lub linki odsyłające są umieszczone na jakościowych stronach www.

Istotne jest także to, co zrobisz z pozyskaną w ten sposób wiedzą. Nie chodzi o to, by kopiować konkurencję. W niektórych sytuacjach można się od rywali po prostu wiele nauczyć - na przykład, gdy chodzi o innowacje, jakość, poziom reklamy. To ogólne wskazówki, z których należy wyciągnąć wnioski i opracować własny plan działania, mający na celu osiągnięcie podobnego poziomu.

Z kolei w innych przypadkach istotne jest, by się wyróżnić. Jeśli silna konkurencja korzysta z ogólnych słów kluczowych, takich jak „strony www”, nie oznacza to, że również Ty musisz tak postąpić. Przeciwnie, jeśli dysponujesz mniejszymi środkami na reklamę, wykorzystaj niszę w branży. Postaraj się szczegółowo określić frazy i uzupełniaj je, np. w ten sposób „tworzenie i pozycjonowanie stron www we Wrocławiu”. Bądź najlepszy w swoim regionie lub w konkretnej niszy.

Do przeprowadzenia audytu strony internetowej i analizy konkurencji konieczna jest wiedza i odpowiednie narzędzia. Dlatego zadanie to najlepiej powierzyć profesjonalistom. Po uzyskaniu wyników mogą być konieczne dalsze działania. W celu uzyskania fachowej porady w tym względzie skonsultuj się z idea4me!

Zobacz także

Używamy plików tekstowych zwanych „cookies” („ciasteczka”), by uczynić naszą stronę łatwiejszą w użytkowaniu. Dowiedz się więcej.

x