Co to jest długi ogon Czy jest lepszy od fraz generycznych?

Pozycjonowanie

Decydując się na pozycjonowanie strony internetowej warto opracować najbardziej skuteczną strategię. Sprawdź, kiedy warto zastanowić się nad wyborem fraz kluczowych w formie długiego ogona.

Co to jest długi ogon Czy jest lepszy od fraz generycznych?

Pozycjonowanie strony internetowej z użyciem fraz typu długi ogon

Jak poprawić pozycjonowanie strony? Jednym z podstawowych elementów strategii SEO są frazy kluczowe. Wbrew obiegowej opinii frazy kluczowe to nie tylko pojedyncze wyrazy, ale także całe zdania. W pierwszej kolejności należy więc zapoznać się z pełnią możliwości, jakie daje zastosowanie słów kluczowych.

Często najmniej skuteczne okazuje się zastosowanie generycznych fraz kluczowych. Są to frazy złożone wyłącznie z jednego wyrazu. Internauci często wpisują je w okienko wyszukiwarki - tak często, że konkurencja jest ogromna, gdy chodzi o pozycjonowanie stron www. W wielu przypadkach cena takiej promocji w sieci jest bardzo wysoka. Warto więc lepiej poznać potrzeby potencjalnych klientów i tworzyć frazy kluczowe standardowe oraz long tail.

Frazy standardowe złożone są z dwóch - trzech wyrazów. Dzięki temu podstawowa fraza jest odpowiednio rozbudowana, grupa docelowa zawężona, a pozycjonowanie skuteczniejsze. Celem zawężenia grupy docelowej można stosować przymiotniki, wyrazy uzupełniające, nazwę marki, nazwę miejscowości lub obszaru. Te ostatnie rodzaje fraz określić można brandowymi i regionalnymi.

Szczególnie skuteczne okazują się jednak frazy typu long tail, a więc te najbardziej rozbudowane. Mają one formę pełnego zdania, np. zapytania. Przykładowe frazy to: „Ile kosztuje pozycjonowanie?” czy też „pozycjonowanie stron internetowych w okolicach Wrocławia”.

Dlaczego frazy typu long tail są skuteczniejsze?

Skuteczność tak zwanych fraz z długiego ogona jest tak wysoka, ponieważ szczegółowo określają one oczekiwania potencjalnego klienta. Sprawia to, że również konkurencja w sieci się zmniejsza, podobnie jak koszty związane z pozycjonowaniem. Większość specjalistów SEO stosuje zarówno frazy generyczne, jak i standardowe oraz te z długim ogonem.

Im większa jest różnorodność zastosowanych fraz, tym wyższe stają się szanse na skuteczną promocję strony internetowej w sieci. Ponadto, warto obserwować stale zmieniające się algorytmy Google. Wszystko wskazuje na to, że również z tej perspektywy dużo lepszym wyborem są naturalnie brzmiące frazy kluczowe. Nie powinno się stosować nieodmienionych fraz, niezależnie od ich rodzaju, zatem frazy generyczne są stosowane coraz rzadziej.

SEO

Zmiany obserwowane są nie tylko w sferze SEO, ale także w gospodarce ogółem. Ze względu na ogromną konkurencję w ramach usług i towarów powszechnych, dużo lepszym wyborem okazują się produkty niszowe. To wyroby dedykowane niewielkim grupom klientów, stąd są łatwiej odnajdowane w Internecie. (źródło: Chris Anderson, The Long Tail: Why the Future of Business is Selling Less of More).

W dodatku, frazy long tail zapewniają wyższe zarobki. Pomimo, że frazy generyczne są częściej wpisywane w wyszukiwarki, to właśnie zastosowanie fraz z długiego ogona częściej skutkuje zakupem w sklepie online lub wyborem usługi. (źródło: https://widoczni.com/blog/co-to-jest-dlugi-ogon/)

Jaki pisać teksty SEO z frazami typu długi ogon?

Celem dobrania fraz long tail odpowiednich względem zawartości strony internetowej, warto skorzystać ze specjalistycznych narzędzi. Jednym z najczęściej użytkowanych, darmowych narzędzi do tworzenia słów kluczowych „Planer słów kluczowych” dostępny w ramach Google Ads. Warto skorzystać także z Google Trends. Dostępna jest również cała gama rozwiązań komercyjnych.

Stosując jakiekolwiek frazy kluczowe w tekstach SEO należy pamiętać o zachowaniu równowagi. Nadmiar słów kluczowych może bardziej zaszkodzić niż pomóc. Powinny być więc wkomponowane w tekst w sposób naturalny. Z pewnością docenią to nie tylko roboty Google, ale również użytkownicy strony internetowej.

Jeśli więc promocja strony internetowej w sieci nie przynosi efektów, warto zadać sobie pytanie: co wpływa na pozycjonowanie w Google? To przede wszystkim frazy, a te należy dobierać bardzo ostrożnie. Postaraj się poznać lepiej grupę docelową i dostosuj SEO w sposób, który ułatwi klientom odnalezienie idealnej oferty.

Zobacz także

Używamy plików tekstowych zwanych „cookies” („ciasteczka”), by uczynić naszą stronę łatwiejszą w użytkowaniu. Dowiedz się więcej.

x