Jak budować dobre linki zwrotne?

Pozycjonowanie

Zobacz, jak zdobywać linki pozycjonujące do strony i w jaki sposób zorganizować proces pozycjonowania w celu przyciągnięcia nowych użytkowników do biznesu online. Przedstawiamy zestaw narzędzi ułatwiający poszukiwanie wartościowych odnośników.

Jak budować dobre linki zwrotne?

Jak budować dobre linki zwrotne?

Prowadzenie strony internetowej, czy to w celach rekreacyjnych, czy bardziej komercyjnego projektu w sieci, wymaga dużego zaangażowania w publikowanie unikalnych i przede wszystkim wartościowych materiałów dla użytkowników. Nawet najlepsza witryna sprzedażowa, czy hobbystyczna, nie odniesie sukcesu bez ruchu, bez widoczności w wynikach wyszukiwania, a ostatecznie bez długoterminowego pozycjonowania. Jak zdobywać linki pozycjonujące do strony i jak podchodzić do kwestii ich jakości?

Czy liczy się różnorodność odnośników?

Dywersyfikacja zdobywania linków do witryny internetowej to jedna z kluczowych strategii. Większość stron podstawowych posiada też zewnętrzne zaplecza utrzymywane przez powiązaną z marką agencję interaktywną, albo przez samego właściciela biznesu online. Na zapleczach można publikować unikalne, często bardzo wartościowe artykuły odsyłające bezpośrednio do podstron na głównym serwisie sprzedażowym. To działanie przynoszące wiele sukcesów, także we wzroście wyników wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe. Tworzenie zaplecza najlepiej zlecić ekspertom, czyli wyspecjalizowanym agencjom SEO.

Czy warto poszukiwać serwisów komplementarnych do głównego?

W jaki sposób przeprowadzić selekcję miejsc do zdobywania wartościowych odnośników? Które strony przyniosą korzystny wpływ umieszczanie w niej linków zwrotnych do naszej strony? W pierwszej kolejności warto zastanowić się nad współpracą z uzupełniającymi naszą działalność serwisami branżowymi, blogerami, czy nawet influencerami. Dzięki wymianie odnośników pomiędzy stronami spójnymi pod kątem treści, wartościowymi i zaufanymi w wynikach wyszukiwania, można szybko przebić się do czołówki i poprawić konkurencyjność. Na przykład prowadzisz biuro podróży i specjalizujesz się w wyjazdach do Europy Wschodniej. Dobrym pomysłem jest znalezienie vloga podróżniczego wyspecjalizowanego w tego typu destynacjach. Możesz pomyśleć również o stronach poświęconych poszczególnym krajom, sklepach sprzedających poradniki, mapy, książki do nauki języków wschodnich albo akcesoria podróżnicze.

Czy trzeba wszystko robić ręcznie, a może zautomatyzować proces pozyskania linków?

Czy tematycznych i pokrewnych serwisów trzeba szukać na własną rękę? Czy jest jakiś sposób na zautomatyzowanie tego procesu? Inwestycja w artykuły sponsorowane z odnośnikami prowadzącymi do sklepu internetowego to niezwykle popularna usługa, która umożliwia wybór wartościowych partnerów. Z pomocą przychodzą takie portale jak na przykład whitepress, który zrzesza ponad 50 tysięcy portali. Dzięki temu nie musimy samodzielnie wyszukiwać potencjalnie pasujących stron.

zrzut strony glownej platformy whitepress

Gdzie dodawać linki odnoszące się do strony?

  • Własne zaplecze zarządzane przez agencję interaktywną lub samodzielnie. Im więcej wartościowych, unikalnych artykułów odnoszących do różnych podstron serwisu, tym lepiej dla wyników wyszukiwania.
  • W mediach społecznościowych, ponieważ treści z social media bardzo szybko się indeksują i umożliwiają pozyskanie ruchu nawet na młodych witrynach, które jeszcze nie znajdują się wysoko w wynikach wyszukiwania.
  • Na wartościowych blogach przez wykupienie artykułu sponsorowanego najlepiej utrzymywanego dożywotnio.
  • W kanałach prasowych, a także komentarzach. Nawet linki nofollow mają pewne znaczenie w procesie pozycjonowania i różnicują strukturę odnośników.
  • We wpisach promujących markę, czyli wykorzystanie potencjału marketingu szeptanego. W tym przypadku można połączyć zalety naturalnych rekomendacji z pozycjonowaniem i zapewnić bezpośrednią sprzedaż z niektórych poleceń.
  • Z firmowych katalogów. Opisy do katalogów, wizytówki firmowe to bardzo dobry pomysł na zróżnicowanie struktury linków. Niektóre sklepy internetowe decydują się na zlecanie opisów do katalogów w masowej skali w celu poprawienia widoczności biznesu lokalnie oraz regionalnie.

Właściwe dopasowanie słów kluczowych pod długoterminowe linkowanie

Jak selekcjonować miejsca do dodawania linków? Najlepiej pod kątem zgodności z prowadzonym biznesem, czy publikacjami znajdującymi się na głównym portalu. Linki wiążą się nieodłącznie ze słowami kluczowymi, występują niejako pod nimi. Przed podjęciem decyzji o wstawieniu odnośnika na konkretnej stronie warto sprawdzić przez nowoczesne narzędzia poziom zaufania oraz jakość serwisu. Pozyskiwanie linków ze stron znajdujących się wysoko w wynikach wyszukiwania to szansa na znacznie szybsze poprawienie własnej pozycji.

Dlaczego portale dziennikarstwa obywatelskiego to szansa na rozszerzenie linkowania?

Warto również publikować artykuły na agregatach medialnych, serwisach dziennikarstwa obywatelskiego. W takich publikacjach umieszczonych na serwisach zewnętrznych można wstawić własne linki, a nawet zbudować bazę fanów. Sklepy internetowe decydują się również na utrzymanie własnego, rozbudowanego bloga firmowego. W takim przypadku inni użytkownicy sieci zaczną do nich odsyłać, a struktura linków stanie się bardziej naturalna. Jak linkować i budować profil linkowy strony? Koniecznie naturalnie oraz zgodnie z wytycznymi wyszukiwarek, ponieważ odstępstwa, albo poszukiwanie dróg na skróty kończy się z reguły problematycznym banem.

Dobra struktura linkowania wewnętrznego           

Kolejna pozytywna praktyka odbijająca się na wynikach wyszukiwania to linkowanie wewnętrzne, czyli organizacja struktury odnośników do różnych podstron na własnym serwisie. Dzięki odpowiedniemu przyporządkowaniu i odwoływaniu się do najważniejszych słów kluczowych roboty wyszukiwarek widzą, że mają do czynienia z sensownym projektem. Wewnętrzną strukturę linków buduje się z uwzględnieniem pracy robota, ale też pod kątem uzyskania maksymalnej użyteczności dla odbiorców treści, innych zasobów multimedialnych występujących na stronie.

Dlaczego warto skupić się na zdobywaniu linków?

Sama treść na stronie nie wystarczy do osiągnięcia sukcesu, czyli wysokiego wyniku w wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe. Do tego każdy właściciel biznesu internetowego potrzebuje wartościowych odnośników pozyskiwanych z mocno zróżnicowanych źródeł. W dużym stopniu proces można zautomatyzować, a nawet zlecić wyspecjalizowanym agencjom interaktywnym. Jak zdobywać linki pozycjonujące do strony? Możliwie najbardziej naturalnie, bez naruszania zasad wyszukiwarek.

Zobacz także

Używamy plików tekstowych zwanych „cookies” („ciasteczka”), by uczynić naszą stronę łatwiejszą w użytkowaniu. Dowiedz się więcej.

x