Jak zmieni się marketing w 2021 roku?

Marketing i promocja

Na początku roku 2021 poznaliśmy przewidywania ekspertów, dotyczące trendów marketingowych. Jak można się spodziewać, praca zdalna (również w branży marketingu) pozostanie jednym z najczęstszych wyborów. Czy świat marketingu zmieni się o 180 stopni? Sprawdź, jak przedstawiają się trendy!

Jak zmieni się marketing w 2021 roku?

Trendy 2021 w digital marketingu i e-commerce

Wszystko wskazuje na to, że to właśnie digital marketing będzie numerem jeden w świecie reklamy. Nie jest to żadna nowość. Zmieniają się jednak potrzeby klientów, kanały dostępu i metody ich wykorzystania. Warto zapoznać się z wypowiedziami ekspertów, publikowanymi na łamach największych magazynów internetowych.

W Forbesie czytamy, że zdaniem prezeski 3 Dog Write Inc Lisy Apolinski, firmy powinny ograniczyć liczbę wykorzystywanych mediów społecznościowych, celem zachowania aktualności informacji przekazywanych w ramach każdego z nich. Ekspertka uważa, że marki powinny zwrócić uwagę także na zalety transmisji na żywo. Dzięki temu komunikacja jest obustronna, a transmisja dużo bardziej angażująca.

Z kolei Massimiliano Tirocchi, marketingowiec z firmy Shapermint przewiduje, że media społecznościowe posłużą nam wkrótce do zakupów. Dotychczas można było na tych platformach znaleźć mniej lub bardziej bezpośrednie reklamy produktów - i na tym koniec. Mało kto interesował się zakupami na Instagramie czy Facebooku. Obecnie social media mają znacznie ułatwić konsumentom zakup, bez konieczności odwiedzania sklepu internetowego.

Teddy Heidt z The Gauge Collective w swoich przewidywaniach podsumowuje obie te opinie mówiąc, że transmisje będą coraz częściej stosowane jako sposób reklamy internetowej, a w ramach mediów społecznościowych, takich jak Instagram, będzie rozwijać się branża e-commerce. (źródło: Henry DeVries, Forbes, Seven Digital Marketing Trends For 2021).

Koszyk z zakupami

Marketing internetowy w Polsce - trendy 2021

W artykule przygotowanym przez sprawnymarketing.pl (źródło) znajdujemy 37 opinii polskich ekspertów. Maciej Tesławski przewiduje, że... marketing nie jest przewidywalny. Mimo to, zdaniem eksperta można wskazać kilka ważnych kierunków.

To między innymi nanotargetowanie, a więc analiza danych przeprowadzana celem stworzenia indywidualnego profilu klienta. Dzięki tej analizie można przygotować materiały marketingowe dostosowane względem oczekiwań konkretnej osoby. Oprócz tego, zdaniem tego specjalisty warto stawiać na renomę marki. Obecnie to właśnie te godne zaufania, zakorzenione na rynku firmy mogą liczyć na popularność wśród klientów. Przyda się więc solidny branding!

Jacek Kotarbiński stawia na koncepcję Human-to-Human i umacnianie relacji z klientami. Ponadto, istotne ma być nie samo zdobycie klienta, ale jego utrzymanie. Natomiast Witold Wrodarczyk przygląda się Google. Według jego przewidywań, w roku 2021 Google zacznie zmierzać w stronę eliminacji plików cookie, co zostanie sfinalizowane w roku 2022. Zamiast tego zostaną wprowadzone inne technologie, takie jak Google Tag Manager.

Anna Ledwoń-Blacha z More Bananas uważa, że w tym roku trendy mogą być bardzo zmienne. Zatem może się okazać, iż najlepszą zaletą firm jest ich zdolność przystosowania się do nowej sytuacji. Jaka ona będzie? Ekspertka zgadza się z Jackiem Kotarbińskim twierdząc, że to właśnie podejście Human-to-Human i ludzkie traktowanie klienta są kluczem do sukcesu. Jednocześnie, niemniej ważna okazuje się analiza danych i personalizacja. Co do tego zgadza się większość specjalistów.

Podsumowując, w roku 2021 powinniśmy skoncentrować się na komunikacji z klientem, organizować eventy online (najlepiej na żywo!), postawić na personalizację reklamy i ułatwić klientom zakupy na Facebooku i Instragramie. Skontaktuj się z idea4me, by zapoznać się z naszą wizją 2021!

Zobacz także

Używamy plików tekstowych zwanych „cookies” („ciasteczka”), by uczynić naszą stronę łatwiejszą w użytkowaniu. Dowiedz się więcej.

x