SEO i reklama w sieci - czas na podsumowanie roku 2020

Marketing i promocja

Rok 2020 okazał się sporym zaskoczeniem, również dla przedstawicieli branży SEO i marketingowców. Co się zmieniło i jakie są dalsze prognozy? W tym artykule zapoznasz się z wynikami badań i prognozami opracowanymi na podstawie raportu interaktywnie.com „REKLAMA W INTERNECIE”.

SEO i reklama w sieci - czas na podsumowanie roku 2020

Co dalej z SEO, SEM i reklamą w sieci? Rok 2020 przełomowym?

Po wybuchu pandemii nie było jasne, czy reklama w sieci się rozwinie czy też na odwrót - przeżyje kryzys na skutek problemów ekonomicznych firm. Dziś nadszedł czas na podsumowanie roku 2020! Pełne dane nie są jeszcze dostępne, jednak w raporcie interaktywnie.com „REKLAMA W INTERNECIE” pojawiają się wyniki badań dotyczące pierwszej połowy roku 2020. Widać już pewien trend, którym już teraz kieruje się większość profesjonalnych agencji SEO/SEM.

Przejdźmy więc do danych. Zgodnie z zamieszczonymi w raporcie wynikami badań IAB Polska i PwC AdEx, w pierwszym półroczu 2020 na reklamę wydano o 4,5 procenta mniej niż w pierwszym półroczu roku 2019. Ale czy to oznacza, że branża marketingu internetowego jest zagrożona? Z licznych prognoz wynika odmienny trend. Na Zachodzie większość biznesów i reklamodawców przeniosła się do Internetu. Podobne działania widać w naszym obszarze świata, lecz w Polsce reklamodawcy nieco ostrożniej podeszli do wydatków po wybuchu epidemii. Firmy na pewien czas zamroziły budżet przeznaczony na marketing. Zenith przewiduje, iż w roku 2021 możemy spodziewać się wzrostu zainteresowania reklamą w Internecie o średnio 5,6 procent.

Zmiany w marketingu internetowym po roku 2020

Nie tylko epidemia odcisnęła piętno na światowym rynku. Algorytmy Google stale się zmieniają. Zmianom ulegają także potrzeby firm, metody reklamy, ogólne spojrzenie na SEM. Wszystko wskazuje na to, że czasy typowych reklam displayowych dawno się skończyły. Gdy chodzi o SEO, niewystarczające będą już wartościowe treści. Jak czytamy w raporcie, nadeszły właśnie czasy marketingu funkcjonalnego. Co to oznacza? 

W idea4me od dawna kierujemy się tymi wyznacznikami. W największym uproszczeniu marketing funkcjonalny zakłada, że reklama powinna przyczyniać się do budowy marki, jej rozwoju. Błędem jest więc utożsamianie reklamy tylko ze sprzedażą. Od tego tradycyjnego modelu marketingowcy będą teraz odchodzić. Na co zaczęliśmy zwracać uwagę w roku 2020, w branży SEM i SEO? Oto kilka podstawowych kwestii:

  • drobiazgowe dopasowanie - pierwszorzędne znaczenie powinien mieć cel kampanii marketingowej oraz oczekiwany czas osiągnięcia tego celu. Zatem planowanie kampanii powinno przebiegać podobnie, jak jest to w przypadku opracowania strategii marketingowej marki. Dopiero po ustaleniu celu można skupić się na doborze odpowiednich metod.
  • duży zakres usług - według najnowszego trendu najlepiej jest łączyć różne metody marketingu. To nie tylko SEM i SEO, ale obie te kwestie, czyli szeroko pojęte pozycjonowanie. Marka powinna nie tylko zachęcać do zakupu produktów, ale musi być rozpoznawalna, odznaczać się renomą, a strona internetowa firmy musi spełniać wszelkie warunki narzucane przez algorytmy.
  • zmiany algorytmów - dotychczas stawiano głównie na wartościową treść. Obecnie rośnie znaczenie User Experience. W tym zakresie nie chodzi już wyłącznie o komfort użytkownika i o to, czy chętnie odwiedzi stronę ponownie. Roboty będą coraz bardziej wnikliwie „sprawdzać” strony internetowe, pod kątem prostoty użytkowania, kompatybilności z urządzeniami, długości „ładowania” i innych czynników. Będą także informować użytkowników o poziomie UX danej strony internetowej.
  • media społecznościowe - współczesny marketing internetowy właściwie nie istnieje bez social mediów. Nie chodzi tylko o Facebook czy Instagram. Na trzecim miejscu na podium plasuje się Youtube. To medium, którego zdecydowanie nie wolno lekceważyć. W raporcie interaktywnie.com podkreśla się rolę reklam video. Tak naprawdę, niewiele się w tej materii zmienia. Forma videoklipów od zawsze cieszyła się zainteresowaniem, ze względu na połączenie różnych form komunikacji w jednym materiale marketingowym.

Podsumowując, jeśli planujesz rozwój firmy w roku 2021, poprzednie 12 miesięcy pokazuje, że największe perspektywy rozwoju oferuje Internet. Międzynarodowa sieć łączy mieszkańców globu i umożliwia dotarcie do konkretnej grupy potencjalnych klientów. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, szukasz porady i realnego wsparcia w tym zakresie - skontaktuj się z idea4me.

Zobacz także

Używamy plików tekstowych zwanych „cookies” („ciasteczka”), by uczynić naszą stronę łatwiejszą w użytkowaniu. Dowiedz się więcej.

x