Zdaniem wielu, reklamy produktowe są najlepszym sposobem na promocję wyrobów w sieci. Produkty są wyświetlane na ekranach tych użytkowników, którzy rzeczywiście takich wyrobów poszukują. Sprawdź, na czym polega ten typ reklamy i kiedy przynosi korzyści.
Reklamy produktowe w wyszukiwarce
Gdy internauta poszukuje konkretnego wyrobu, natrafia w wyszukiwarce na reklamy produktowe. Fotografie wraz z krótką nazwą, ceną i linkiem do sklepu wyświetlają się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, w zakładce Google Zakupy.
Ta opcja cieszy się popularnością, ponieważ nie jest nachalna, lecz przeciwnie - bywa pomocna w momencie poszukiwań. W tym przypadku, w przeciwieństwie do reklam produktowych wyświetlanych w ramach remarketingu (na podstawie poprzednich wyszukiwań i zainteresowań), użytkownik nie czuje się śledzony.
Pionierem reklam produktowych w wyszukiwarce jest Google. W celu stworzenia kampanii produktowej możesz wykorzystać Google Merchant Center. Sama konfiguracja reklamy jest darmowa, lecz płacisz za każde kliknięcie. Celem stworzenia reklamy możesz zintegrować narzędzie ze swoim sklepem online, wykorzystać arkusz danych lub wprowadzić dane ręcznie. To pierwsze rozwiązanie jest zdecydowanie najmniej problematyczne. Większość oprogramowania stosowanego w ramach sklepów internetowych zapewnia tę opcję.
Warto mieć na uwadze, że Google od kilku lat nie jest już hegemonem w tej dziedzinie. Komisja Europejska nałożyła na firmę karę, ze względu na brak prawidłowej konkurencyjności w tym obszarze. Zatem amerykański gigant musiał umożliwić innym firmom stworzenie podobnych narzędzi. Tak powstał system CSS - Comparison Shopping Partner. Za pośrednictwem firm działających w jego ramach możesz konfigurować reklamy produktowe wyświetlane w Google. Różnicę stanowi głównie cena, która zwykle jest dużo niższa, niż jest to w przypadku GMC.
Analiza danych i reklamy produktowe
Niedawno szukałeś butów do biegania, a teraz wszędzie, gdzie tylko spojrzysz pojawiają się reklamy tych produktów? Tak działa remarketing i analiza danych. Podobnie czują się Twoi klienci! Rozwiązanie to ma zarówno zwolenników, jak i przeciwników. Biorąc pod uwagę, że reklamy są nieodłączną częścią serwisów internetowych, dużo lepiej jest oglądać to, co rzeczywiście nas interesuje. W celu stworzenia reklamy produktowej tego typu najczęściej wykorzystuje się narzędzie Google Ads, zintegrowane z Google Merchant Center. W ten sposób skonfigurowane wcześniej w GMC reklamy produktowe mogą być wykorzystane w ramach remarketingu dynamicznego. Reklama będzie przypominać klientowi, że czas dokończyć zakupy.
Reklamy produktowe to rozwiązanie korzystne także od strony finansowej, ponieważ możesz określić maksymalny budżet. Ponadto efekty reklam produktowych są w pełni mierzalne. Przed rozpoczęciem kampanii, zaleca się wyznaczenie konkretnego celu marketingowego. Jeśli nie zauważysz korzyści, możesz dopracować kampanię - na przykład dobrać inne produkty lub zmodyfikować ceny. Aby osiągnąć wyznaczone cele, należy wybrać określoną grupę odbiorców. Dzięki analizie danych jest to możliwe!
Jak powstaje reklama produktowa?
Celem stworzenia reklamy w Google Zakupy należy wcześniej utworzyć tak zwany feed czy też plik produktowy. Powinien on składać się z tytułu produktu (title), identyfikatora (id), opisu (description) oraz ceny (price).
Feedy mogą być przesyłane automatycznie. Możesz wybrać zaplanowane pobieranie, jeśli feedy są tworzone w ramach witryny lub skorzystać z arkuszu Google, który jest zintegrowany z GMC. Jeśli chcesz zintegrować narzędzie ze sklepem online, możesz wybrać opcję Content API for Shopping. W takim wypadku nie musisz martwić się o przesyłanie plików produktowych. Możliwa jest także wysyłka plików ręczna lub wysyłka za pośrednictwem chmury. Jeżeli korzystasz z systemów CSS instrukcja może się różnić, lecz zazwyczaj tworzenie reklam produktowych jest maksymalnie ułatwione.
Nie chcesz ryzykować, gdy chodzi o jakość reklamy? Potrzebujesz fachowej porady w tym względzie? Zachęcamy do kontaktu z idea4me, ponieważ uzyskasz tu realne wsparcie. Bierzemy pod uwagę Twoje cele i oczekiwania, by zaproponować opcję szytą na miarę.
źródło: support.google.com