Jak wykorzystać Google Analytics do promocji marki w Internecie?

Google Ads i inne kampanie CPC

Google Analytics to narzędzie, które kojarzy się głównie z analizą efektów działalności w Internecie. Tymczasem może ono znacznie przyczynić się do promocji strony internetowej w wyszukiwarce. Jak wykorzystać Google Analytics, by zwiększyć efektywność?

Jak wykorzystać Google Analytics do promocji marki w Internecie?

Jak korzystać z Google Analytics?

Działalność w Internecie przynosi doskonałe skutki, gdy spełnione zostaną dwa podstawowe warunki. Mianowicie, w pierwszej kolejności należy określić cele, a kolejno przystąpić do ich realizacji z wykorzystaniem jak największej dostępnej liczby narzędzi. Poprawne użytkowanie Google Analytics zwiększa szansę na wykonanie obu tych kroków. Warto wykorzystać to narzędzie w następujący sposób:

  • konfiguracja celów -  mogą dotyczyć czasu przebywania użytkownika na witrynie, przekierowań na konkretne adresy URL, liczby stron odwiedzanych w czasie jednej sesji lub konkretnego zdarzenia (np. obejrzenia filmu, wypełnienia formularza). Określając cele warto zarazem wskazać ich wartość, np. w ramach monetyzacji. Można się w ten sposób przekonać, jak bardzo strona www przyczynia się do poprawy warunków finansowych.
  • mierzenie efektów - właściwa konfiguracja celu w Google Analytics pozwala na rzeczywiste mierzenie współczynnika odrzuceń i konwersji. Współczynnik konwersji to nic innego jak tylko realizacja założonego celu.
  • analiza grupy odbiorców - narzędzie to umożliwia analizę demograficzną. Dzięki temu łatwo sprawdzisz, jaki jest wiek i płeć odwiedzających oraz z jakich okolic pochodzą. Więcej! Możesz poznać ich zainteresowania i plany. Wszystko to umożliwia dostosowanie słów kluczowych i oferty odpowiednio względem zapotrzebowania.
  • porównanie wyników konkurencji - nikogo nie trzeba chyba przekonywać, że warto brać przykład z przedsiębiorców osiągających świetne wyniki. Google Analytics to umożliwia!
  • śledzenie wyszukiwania w witrynie - jeśli zastosujesz wewnętrzną wyszukiwarkę, możesz skorzystać z analizy słów kluczowych stosowanych do przeszukiwania zawartości strony www. Umożliwi to doprecyzowanie słów kluczowych stosowanych do pozycjonowania strony internetowej.
  • analiza zachowań użytkowników - czy są zainteresowani treściami? Które z podstron szczególnie ich interesują? Dowiesz się dzięki zastosowaniu Google Analytics.

Google Analytics

Raporty w Google Analytics

Google Analytics pozwala na skorzystanie ze specjalistycznych narzędzi raportowania oraz eksport raportów. To funkcja istotna zarówno z punktu widzenia właściciela witryny, jak i agencji zajmującej się jej prowadzeniem. Porównując raporty powstające na przestrzeni miesięcy i lat można dojść do istotnych wniosków i dokonać pozytywnych zmian. Raporty dotyczą wielu kwestii, a główne kategorie nazwano „pozyskiwanie”, „odbiorcy” i „zachowania”. Możliwa jest również konfiguracja raportów niestandardowych. Znajdziesz tu kilka przykładów zastosowania raportów:

  • analiza skuteczności reklam - po połączeniu z kontem AdWords sprawdzisz wyniki kampanii reklamowej. Dotyczy to również efektywności w konkretnych wymiarach czasowych,
  • efektywność słów kluczowych - dzięki połączeniu z kontem Search Console przeanalizujesz efektywność dotychczasowego pozycjonowania SEO
  • skuteczność linków zewnętrznych - sprawdzisz, które z linków odsyłających są najbardziej efektywne. Sprawdzisz, z których mediów społecznościowych i portali branżowych warto korzystać,
  • działanie witryny - dowiesz się, jaki jest czas ładowania witryny na poszczególnych urządzeniach. Dzięki temu możesz zastosować dodatkowe usprawnienia lub zmienić formę strony, aby ułatwić użytkownikom intuicyjną nawigację na telefonie komórkowym czy tablecie.
  • głębokość scrollowania -  wykorzystanie Google Tag Managera i Google Analytics umożliwi sprawdzenie tego aspektu i ewentualne dostosowanie treści strony.

Kiedy warto korzystać z profesjonalnej pomocy? Niektóre funkcje Google Analitycs można wykorzystać dopiero po zmianie kodu źródłowego. Również łączenie poszczególnych kont i bieżąca analiza efektów mogą okazać się problematyczne i czasochłonne. Specjaliści dokonają szczegółowych analiz, a kolejno dostosują stronę www, również pod kątem SEO i SEM. Nadrzędnym celem tych działań jest szeroko pojęty sukces w Internecie.

Zobacz także

Używamy plików tekstowych zwanych „cookies” („ciasteczka”), by uczynić naszą stronę łatwiejszą w użytkowaniu. Dowiedz się więcej.

x