Jak Google Moja Firma obniża koszty kampanii Google Ads?

Google Ads i inne kampanie CPC

Lokalny biznes, sezonowe wyprzedaże, limitowane serie produktów, promocja marki – w takich sytuacjach warto uruchomić kampanię Google Ads.

Jak Google Moja Firma obniża koszty kampanii Google Ads?

Aby zwiększyć skuteczność przekazu, opłaca się zsynchronizować reklamę z danymi, pobranymi z Google Moja Firma (GMF). W jaki sposób zabieg ten wpłynie na efektywność działań reklamowych? Jak ustawić i połączyć wizytówkę z konkretną kampanią? Zapraszamy do lektury!

Dlaczego warto mieć wizytówkę Google Moja Firma?

Urządzenie z dostępem do Internetu ma dziś przy sobie niemal każdy – niezależnie od sytuacji. Badania pokazują, że coraz większe grono internautów przegląda sieć na swoim smartfonie. Siedząc na ławce w parku, dowolna osoba może szukać sklepów czy instytucji, oferujących potrzebny jej w danej chwili produkt albo wybraną usługę. Dlatego tak ważne jest, aby skutecznie docierać do użytkowników urządzeń mobilnych. Prawidłowo skonfigurowana wizytówka w Google Moja Firma:

  • pozwoli użytkownikowi wyszukiwarki poznać Twoją markę,
  • wskaże mu lokalizację firmy na mapie i podpowie, jakie są godziny otwarcia,
  • umożliwi bezpośredni kontakt z Tobą – przez telefon lub e-mail,
  • stanie się miejscem, w którym możesz zaprezentować ofertę i swoją siedzibę na zdjęciach,
  • pozwoli zadowolonym klientom wyrazić opinię o współpracy, a tym, którzy jeszcze nimi nie są – zapoznać się z pozytywnymi recenzjami na temat Twojej firmy,
  • będzie źródłem wartościowych statystyk o klientach, co pozwoli chociażby na lepsze targetowanie reklam w Google Ads.

Co ważne, założenie takiej wizytówki jest szybkie i całkowicie bezpłatne. To zaledwie kilka do kilkunastu minut pracy, by gotowe dane pracowały na Twój sukces biznesowy. Wystarczy tylko zaczekać na ich weryfikację. Nie dopłacasz zatem nic więcej, a zyskujesz świetne narzędzie, wspomagające lokalne pozycjonowanie i budujące Twoją rozpoznawalność. Docelowo możesz je powiązać z kontem w systemie reklamowym, co przełoży się na jeszcze lepsze efekty kampanii. I wszystko to da się zrobić nawet wtedy, gdy nie masz swojej własnej strony internetowej czy kanału w mediach społecznościowych.

Synchronizacja GMF z Google Ads – korzyści 

Podłączenie firmowej wizytówki do kampanii Google Ads przynosi profity dla obydwu tych narzędzi. Gdy to zrobisz, reklama będzie uzupełniona o ważne dane firmowe. Z kolei udostępnienie tych informacji w zaplanowanej kampanii pozwoli Ci zyskać więcej odsłon Twojego miejsca w GMF. Wszystko to prowadzi do promocji marki i zwiększenia sprzedaży Twoich produktów lub usług. Większa liczba odbiorców dotrze do Ciebie, ponieważ:

  • na podstawie wpisanych przez użytkownika fraz oraz jego lokalizacji zostanie mu zaproponowana trafna oferta,
  • odbiorca bez problemu dostanie się do siedziby Twojej firmy,
  • gdy do wyboru będzie kilka lokalizacji – system zaproponuje mu tę, do której w danej chwili ma najbliżej,
  • Twoje reklamy w Google z uwzględnieniem danych z GMF będą mogły wyświetlać się nie tylko w sieci wyszukiwania, ale także w reklamowej sieci partnerów wyszukiwarki (zależnie od ustawień).

Google Ads

Google Moja Firma a koszty kampanii reklamowych

A jak przekłada się to na budżet, przeznaczany na kampanię? Po pierwsze, połączenie tych dwóch usług poprawia dopasowanie reklamy do odbiorcy. A jak wiadomo, to właśnie trafność w dużej mierze decyduje o tym, jak wysoko w płatnych wynikach wyszukiwania zostanie wyświetlony Twój przekaz. Możesz zatem mieć wylicytowaną niższą stawkę za kliknięcie, a jednocześnie znaleźć się ponad konkurencją, która choć zapłaci więcej, to jej reklama okaże się mniej trafna. Promocja marki jest więc bardzo efektywna.

Drugi aspekt ma natomiast znaczenie, jeżeli istnieje kilka oddziałów swojej firmy. Wyobraź sobie, że prowadzisz sieć kawiarni w Warszawie. W związku z tym w Google Moja Firma wprowadzasz kilka pinezek na mapę. Zależy Ci, aby internauta, który akurat szuka miejsca na relaks z kawą i jest na warszawskiej Pradze – trafił właśnie do lokalu tam się mieszczącego. Google Ads, w połączeniu z GMF, zaproponuje mu precyzyjnie tę siedzibę. W dodatku pokaże odbiorcy trasę, co ułatwi mu dotarcie do kawiarni.

Pamiętaj, że wszelkie lokalizacje możesz uwzględnić w jednej kampanii reklamowej! Do niedawna trzeba było tworzyć osobną kampanię dla każdej lokalizacji. Dziś możesz wszystko mieć w jednym miejscu, więc płacisz mniej.

Pozostaje pytanie: jak zacząć? Za chwilę pokażemy, w jaki sposób zsynchronizować te dwie usługi, aby móc w pełni korzystać z ich potencjału.

Jak połączyć wizytówkę GMF z kampanią reklamową?

By dane z wizytówki wyświetlały się w płatnej reklamie Google, należy skonfigurować tzw. kampanię inteligentną. To wygodne, w dużej mierze zautomatyzowane rozwiązanie, które nie wymaga żmudnego, ręcznego zarządzania danymi i ich wprowadzania od zera. Będąc na koncie Google Ads i mając utworzoną kampanię, należy:

  1. Kliknąć opcję „Reklamy i rozszerzenia”.
  2. Wybrać „Rozszerzenia”. Interesujący Cię element to „Rozszerzenia lokalizacji”.
  3. Dokonać wyboru utworzonej uprzednio kampanii, która ma zostać uzupełniona o dane z wizytówki.
  4. Wskazać, które lokalizacje będą uwzględniane w kampanii.
  5. Zapisać wprowadzone dane.

Konta są teraz zsynchronizowane. Gdy dokonasz korekty lokalizacji w GMF, automatycznie zmieni się ona w Google Ads. Zwykle dzieje się to maksymalnie w ciągu doby. Dzięki „Rozszerzeniom lokalizacji” w przekazach reklamowych wyświetlać się mogą wszystkie miejsca, oznaczone przez Ciebie pinezką na Mapach Google. Odbiorca, który trafi na taką reklamę, zobaczy adres wraz z mapą dojazdu. Gdy używa smartfona – pokaże mu się także możliwy do kliknięcia numer kontaktowy do twej firmy.

W ramach tak utworzonej kampanii zyskujesz dostęp do szeregu funkcji. Jedną z nich określono jako „Działania na mapie”. Umożliwia ona sprawdzenie, ile razy pinezka z Twoją lokalizacją została kliknięta po zobaczeniu reklamy albo ile razy internauci ujrzeli wskazówki dotarcia do siedziby. Pozwala to w razie potrzeby tak zmodyfikować kampanię, by zwiększyć liczbę odbiorców lokalnych.

Skuteczność reklamy Google Ads można sprytnie zwiększyć, łącząc ją z usługą Google Moja Firma. Sam proces jest dość prosty, a założenie wizytówki nie generuje dodatkowych kosztów. Potrzebujesz pomocy w skoordynowaniu tych dwóch funkcjonalności? W idea4me.pl chętnie jej udzielimy. Skontaktuj się z nami! Przygotujemy dla Ciebie profesjonalną kampanię, a w razie potrzeby wprowadzimy też Twoje dane do GMF.

Zobacz także

Używamy plików tekstowych zwanych „cookies” („ciasteczka”), by uczynić naszą stronę łatwiejszą w użytkowaniu. Dowiedz się więcej.

x