Name, Address, Phone Number - oto czym są wizytówki NAP w Google. Nie warto jednak traktować tego zagadnienia z przymrużeniem oka. Wizytówki NAP to dowód na to, że ważny jest każdy szczegół. Dlaczego? Przekonaj się.
Adres w Google, czyli mała rzecz o wielkim znaczeniu
Praktyczne zalety wizytówki są znane każdemu. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę, że z firmowych wizytówek korzystają również roboty Google, które prześwietlają działalność firmy w poszukiwaniu jej zalet i wad.
Ogromną zaletą są wizytówki NAP, które pojawią się w niezmienionej formie. Dlatego wizytówka w Google Maps musi zawierać dokładnie takie dane, jak informacje kontaktowe udostępnione na stronie internetowej, w social media, w bazach firm oraz na portalach branżowych. Liczy się każdy detal, również forma zastosowanego skrótu językowego w nazwie firmy lub ulicy. Wszystko to przekłada się zarazem na efekty pozycjonowania.
Roboty Google mogą bowiem porównać detale wszystkich podanych adresów, by na tej podstawie ocenić wiarygodność firmy. Na szczęście kontrola i aktualizacja danych adresowych udostępnianych w sieci nie zabiera wiele czasu. Warto pamiętać, że adres powinien dotyczyć lokalu firmowego dostępnego dla wszystkich zainteresowanych. Podając adres zamieszkania lub inny adres niepełniący roli ogólnodostępnego lokalu trzeba liczyć się z niezadowoleniem klientów!
Jak pozycjonować wizytówkę w Google Maps?
Jedną z najważniejszych wizytówek NAP jest oczywiście profil firmy w Google Maps. W przeciwieństwie do innych baz, profil Google Moja Firma może być skutecznie pozycjonowany. W jaki sposób?
1. W nazwie i opisach działalności zastosuj słowa kluczowe. Na tytuł powinna składać się rzeczywista nazwa firmy oraz fraza opisująca działalność. Przesadne użycie fraz to przemijający trend, lecz słowa kluczowe nadal są podstawą pozycjonowania i muszą się pojawiać w treściach.
2. Wybierając frazy kieruj się również liczbą konkurencji. Zastosowanie jednego dodatkowego przymiotnika może sprawić, że firma bez trudu znajdzie się w pierwszej trójce wyników wyszukiwania w Google Maps. Warto pamiętać, że klienci rzadko zapoznają się z pozostałymi propozycjami.
3. Jeśli to możliwe uzupełniając wizytówkę NAP zastosuj pełny adres. W przeciwnym razie firma nie zostanie oznaczona typowym symbolem lokalizacji. W przypadku braku konkretnego adresu należy podać informacje dotyczące obszaru działania. To właśnie ten obszar zostanie podkreślony na mapie.
4. W nazwie działalności zastosuj również słowa kluczowe odnoszące się do miejsca. Najczęściej stosuje się nazwy miast. W przypadku braku stałego miejsca świadczenia usług nie stosuj jednak nazw miast czy ulic, ale nazwy regionów lub województw.
5. Regularnie publikuj wpisy, podobnie jak odbywa się to w mediach społecznościowych. Powinny to być przykuwające wzrok obrazy lub krótkie filmy video uzupełnione o chwytliwy tekst. W zależności od celu publikacji dodaj odpowiedni przycisk zachęcający do aktywności, np. „więcej informacji” czy „zarezerwuj”. Możesz również tworzyć wydarzenia, reklamować oferty i produkty.
6. Zachęcaj dotychczasowych klientów do wystawienia opinii, ponieważ ilość i wysokość ocen ma znaczny wpływ na pozycjonowanie. Ponadto, internauci mają możliwość zastosowania filtrów pod kątem minimalnej oceny.
7. Wykorzystaj atrybuty Google! Nie będzie to proste, ponieważ atrybuty dostępne w okresie początkowym ograniczają się do kilku twierdzeń, które nie zawsze są adekwatne. Więcej możliwości pojawi się dopiero po uzyskaniu wskazówek bezpośrednio od Twoich klientów. Warto więc ich zachęcać, by korzystali z opcji „odpowiedz na kilka pytań” zostawiając swoją opinię.
Google Maps pozwala również na stworzenie firmowej witryny. Warto z tej możliwości skorzystać! Nawet jeśli witryna ta nie będzie często odwiedzana, zastosowane w jej treści linkowanie przyczyni się jednocześnie do pozycjonowania strony www. To doskonały przykład na to, jak wiele można zdziałać stosując wizytówki NAP w Google Maps!