Kompletny przewodnik po wpisach i wymiarach zdjęć w wizytówce Google

Pozycjonowanie

Sprawdź jakie są wytyczne dla wymiarów plików graficznych w Google Moja Firma

Kompletny przewodnik po wpisach i wymiarach zdjęć w wizytówce Google

Dlaczego warto założyć wizytówkę w Google?

Wspominaliśmy już o tym, że dobrze zoptymalizowana wizytówka Google Moja Firma jest potężnym narzędziem dla każdej działającej firmy. Działania w jej obrębie są tak naprawdę sposobem lokalnego pozycjonowania, dzięki któremu zwiększamy swoją widoczność, a to z kolei przekłada się na ruch i pozyskanie potencjalnych klientów. Jest także ważnym czynnikiem weryfikującym wiarygodność - ludzie mogą zostawiać opinię w formie oceny wraz z recenzją. Nie wiemy jak Wy, ale my przed zakupem szukamy opinii na temat danego produktu. Tak samo z usługą – czy ktoś chciałby zatrudnić ekipę remontową, która jest nierzetelna, nie wywiązuje się z terminów lub po prostu nie zna się na pracy? Oceny w Google są bardzo przydatne w takich momentach!

I co najważniejsze, jest to narzędzie dostępne dla każdego! Bez ponoszenia dodatkowych kosztów Wasza firma może pojawić się na liście wyszukiwania, w mapach oraz jako rekomendacja. Większa część wizytówki w Google już posiada, ba! Nawet w większym stopniu ma je uzupełnione. Ale czy poprawnie? Czy osiągnęliście już maksimum, które możecie wycisnąć? Przeczytajcie nasz poradnik o optymalizacji zdjęć Google My Business.

W poradniku skupimy się przede wszystkim na kwestii zwiększenia widoczności profilu: cyklicznej publikacji wpisów oraz zdjęć. Statystyki pokazują, że firmy, które zamieszczają zdjęcia, mają zwykle więcej zapytań o wskazówki dojazdu oraz kliknięć na stronach niż firmy, które tego nie robią.

Jakie rodzaje zdjęć można przesyłać w wizytówce Google?

Istnieją 3 główne rodzaje zdjęć, które możecie dodać do swojego profilu:

Logo – wyróżnik firmy, wzmacnia pozycję marki na rynku.

Zdjęcie na okładkę – nie zawsze te zdjęcie pokazuje się jako pierwsze. Algorytm Google sam dobiera najlepsze materiały według własnego algorytmu, dlatego nie mamy na to wpływu.

Zdjęcia firmowe – mają na celu zachęcić potencjalnych klientów do skorzystania z naszych usług, czy produktów. Szerzej omówiliśmy je poniżej.

W wizytówce Google są dwie możliwości wykorzystania zdjęć firmowych: przy okazji tworzenia wpisów lub dodając je bezpośrednio w albumie. W przypadku albumu  musimy skupić się na jak najlepszej prezentacji firmy; podkreśleniu cech, które pozwolą firmę wyróżnić. Za to we wpisach, oprócz starannie dobranej grafiki, istotna jest jej wielkość dla lepszego dopasowania do wyświetlania na różnych ekranach- mało kto zwraca na to uwagę!

Kategorie zdjęć dostępne w albumie Google Profil Firmowy

W albumie mamy możliwość przypisania zdjęcia do danej kategorii. Ich listę opisujemy poniżej, a dodatkowo umieszczamy infografikę wraz z tabelą i zaleceniami.

Zdjęcia z zewnątrz – czasami trafienie do miejsca, w którym znajduje się firma nie należy do najłatwiejszych. Dodanie zdjęć budynku, w którym znajduje się Wasza firma pomogą szybciej odnaleźć wskazane miejsce i zwiększą rozpoznawalność firmy wśród klientów.

Zdjęcia wnętrz – wystrój wnętrza w pewien sposób obrazuje również  panującą atmosferę w firmie. Zobrazujcie to, co widzi klient przychodząc do Waszej firmy. Dajcie się poznać przed spotkaniem „na żywo”.

Zdjęcia produktów – przedstawcie swoje topowe produkty. Minimalna ilość jest tak naprawdę uzależniona od posiadanej oferty. Najlepszym rozwiązaniem jest oczywiście dodanie wszystkich kluczowych towarów. Zwróćcie uwagę, aby zachować styl dodawanych zdjęć. Jeśli 90% zdjęć jest robionych na białym tle, pozostałe niech również będą zachowane w tym samym tonie.

Zdjęcia w trakcie pracy – pokażcie w jaki sposób pracujecie w firmie, czym się dokładnie zajmujecie. Zobrazujcie to, co przedstawiliście w opisie firmy. Jeśli posiadacie kilka usług – najlepiej aby dodać zdjęcie z każdej z nich.

Zdjęcia potraw i napojów – najpierw jemy oczami, dlatego postarajcie się dodać wysokiej jakości zdjęcia Waszych kluczowych dań w karcie menu. Zaraz obok pozytywnych opinii, apetycznie wyglądające dania na zdjęciach są determinantą w wyborze lokalu.

Pomieszczenia ogólnodostępne – jeśli w prowadzonym przez Was obiekcie znajdują się pomieszczenia dostępne dla każdego, warto dodać ich zdjęcia. Co najmniej jedno dla każdego z punktów. Może to być na przykład siłownia, basen, sauna, grota solna, czy wspólna jadalnia.

Pokoje – zaprezentujcie wszystkie rodzaje posiadanych pokojów oraz apartamentów. Zdjęcia warto na bieżąco aktualizować. Najlepiej, aby odzwierciedlały rzeczywistość. Najgorsze co może się Wam przytrafić to rozczarowany gość, który miał inne wyobrażenia na temat tego, co zastanie.

Zdjęcia zespołu – są to zdjęcia pracowników i kadry zarządzających w sytuacjach mniej oficjalnych. Zdjęcia od kuchni ocieplają wizerunek firmy i osób w niej pracujących.

 Rodzaje zdjęć w wizytówce Google

 

Rozmiar logo i zdjęcia na okładkę profilu firmy w Google

Najlepszy rozmiar dla logotypu to 250 x 250 pikseli. Może zdarzyć się sytuacja, że logo nie będzie się wyświetlało. Sprawdźcie wtedy, czy macie podane w profilu wszystkie niezbędne informacje o firmie lub czy przesłane zdjęcie nie jest zbyt niskiej jakości.

Idealny zalecany rozmiar zdjęcia na okładkę Google Moja Firma to 1024 x 576 pikseli. Proporcje 16:9 wyglądają doskonale w Mapach Google i nadal można je przyciąć do kwadratu, gdy jest to potrzebne jako miniatura. 1024 x 576 to świetna opcja, ponieważ ma wysoką rozdzielczość, ale wciąż jest wystarczająco mały, aby obsługiwać szybkie ładowanie.

Rodzaje wpisów w Google Moja Firma

Funkcja postów w wizytówce została wprowadzona kilka lat temu. Umożliwia dodanie rozbudowanych treści o wybranym charakterze. Mogą to być teksty informacyjne, przedstawienie nadchodzących wydarzeń, akcje promocyjne, czy konkursy. Treść postów widoczna jest na głównej liście przez 7 dni, następnie wygasa. Tak można przeczytać w FAQ,  jednak w rzeczywistości jest nieco inaczej – wszystko zależy od typu wybranego posta. Niektóre np. wpisy ogólne są widoczne bez limitu czasowego. Oczywiście nie wyświetlają się w głównej karuzeli i należy się do nich "dokopać" wchodząc w poprzednie wpisy. Zdarza się nam jednak otrzymywać powiadomienia o kolejnych wyświetleniach tych starszych postów, które teoretycznie nie powinny być widoczne dla użytkowników. 

Zdjęcie z rodzajami wpisów

Należy mieć na uwadze, że dostępne funkcje są na bieżąco aktualizowane. Jednym z czynników mających wpływ na zmiany jest ogólnoświatowa sytuacja. Dla przykładu w marcu 2022 dodano możliwość poinformowania pozostałych użytkowników o tym, że wspieramy Ukrainę w zaistniałym konflikcie.

Rodzaje kategorii do wyboru podczas dodawania nowego wpisu

Jakie na chwilę obecną dostępne są kategorie wpisów?

COVID- 10 poinformuj

Ten rodzaj wpisu wybierany jest w przypadku kiedy chcemy poinformować o istotnych z perspektywy klientów i naszej działalności zmian związanych z koronawirusem. Na przykład: jeden z pracowników jest na izolacji i biuro w tym czasie musi pozostać zamknięte.

Ta kategoria została uruchomiona przez Google, ponieważ prawie każda firma działa inaczej z powodu pandemii. Posty covid-19 pozostają aktywne przez dodatkowe 7 dni, czyli łącznie 14 dni. Jednak te posty nie działają zbyt dobrze. Tutaj możesz dodać tylko „Aktualizację statusu” (opis) i przycisk wezwania do działania.

Co nowego?

Umożliwia ciągłe i świeże aktualizacje związane z Twoją firmą. Tego rodzaju posty mają żywotność 7 dni.

Zalecany rozmiar obrazu posta w Google Moja Firma to 480 X 270 (minimalna rozdzielczość). Staraj się zachować proporcje 4:3, w przeciwnym razie zostanie on poprawiony przez Google i nie będzie poprawnie wyświetlany w wynikach wyszukiwania.

Wydarzenia

Umożliwia ogłaszanie wszelkich nadchodzących wydarzeń. Możemy określić dokładny czas trwania, kiedy jest data rozpoczęcia i zakończenia.

Posty o wydarzeniach są nieco inne, ponieważ nie obejmują 7-dniowego limitu czasu. Pozostają na żywo od daty publikacji do daty Twojego wydarzenia. Możesz wpisać tę datę podczas tworzenia posta. Chociaż zawsze możesz napisać przedłużoną datę, aby utrzymać post na żywo przez długi czas, nie jest to zalecane.

Posty o wydarzeniach pozwalają na napisanie tytułu, który zasadniczo opisuje nazwę wydarzenia. W tego rodzaju postach możesz dodać zdjęcie, film, tytuł wydarzenia, datę rozpoczęcia i zakończenia, szczegóły wydarzenia oraz przycisk wezwania do działania. Zaleca się również, aby rozmiar obrazu Google moja firma wynosił 480 x 270.

W przypadku filmów maksymalny rozmiar przesyłanych plików to 100 MB. Filmy nie powinny trwać dłużej niż 30 sekund. W jednym poście w Google Moja Firma możesz dodać maksymalnie 10 zdjęć lub filmów. Wraz z mediami można dodać przycisk wezwania do działania, który umożliwia użytkownikom wykonanie określonej akcji bezpośrednio z Twojego posta.

Oferty

Umożliwia informowanie ludzi o wszelkich bieżących zniżkach lub ofertach dotyczących Twoich produktów/usług. Tak samo jak w przypadku wydarzeń, możemy określić czas trwania. Dodatkowo udostępnione są pola typu: kod kupony, link do oferty i warunki oferty. 

Wpis google jako oferta

Produkty

Umożliwia zaprezentowanie produktów wraz z ich ceną oraz przyciskiem Kup teraz, który przenosi użytkowników bezpośrednio do koszyka. Nazwa produktu i wybór kategorii jest obligatoryjny. Opcjonalnie możemy uzupełnić cenę (stała lub z widełkami), zdjęcie oraz dodać opis.

Wpisy o produktach pozwalają zaprezentować swoje produkty, ich cenę oraz udostępnić ludziom link do ich zakupu. Tworząc tego rodzaju posty, możesz użyć przycisku wezwania do działania „Kup” i skierować ludzi prosto do swojej witryny. Pamiętaj, że nie możesz tutaj dodawać filmów. Zalecany rozmiar obrazu produktu Google Moja Firma jest taki sam jak w przypadku postów o wydarzeniach.

Jakie wymiary powinny mieć grafiki postów w Google Moja Firma?

Jeśli publikujesz z panelu Google Moja Firma, najlepszy rozmiar obrazu posta w Google Moja Firma to 1200 x 900 pikseli, czyli proporcja obrazu 4:3. Zawsze wyśrodkuj temat obrazu w pionie i poziomie. Aby uzyskać lepszy pomysł, zobaczymy różnicę między tym, jak wygląda obraz z nieprawidłowym rozmiarem, a tym, jak wygląda ten z prawidłowym rozmiarem.

Poniżej przedstawiamy dla porównania dwa przykłady: wpis z poprawnie wyświetlanym zdjęciem w pełnym wyświetleniu i na miniaturce oraz wpis ze złym rozmiarem zdjęcia.

Dobre dopasowanie grafiki do wymiarów wpisu w profilu MOja Firma

To jest przykład obrazu, który będzie miał standardowy rozmiar i będzie poprawnie wyświetlany zarówno na miniaturze, jak i poście. 

A jak wyglądałby obraz, gdyby miał niepoprawny rozmiar? Przykład jest nieco przerysowany, i o ile w przypadku auta przynajmniej wiadomo na co patrzymy, przy innych produktach nie do końca może być to tak czytelne jak tutaj.

Nieprawidłowy wymiar grafiki w postach

Ważne jest, aby zwrócić uwagę na rozmiar obrazu w Google Moja Firma i poprawić go tak, aby wyświetlał się poprawnie zarówno w poście, jak i w jego miniaturze. Jeśli przesłane zdjęcie będzie w bardzo szerokim rozmiarze, jest duże prawdopodobieństwo wyświetlenia tylko niektórych szczegółów obrazu, aby zmieścić je w ramce i miniaturze. Jest to bardzo istotne w przypadku gdy dodajemy grafiki zawierające tekst.

Grafika powinna być dobrze wykadrowana, aby była widoczna w pełnym wpisie oraz jego miniaturze

Jeśli chcemy aby był widoczny na miniaturze i postach w Google Moja Firma – należy zwracać uwagę na wymiary i ratio:

  • Domyślny rozmiar – 720 x 540 pikseli
  • Minimalne rozmiary dla pliku graficznego wynoszą 480 x 270px, natomiast maksymalnie można wrzucić plik o rozmiarze 2120 x 1192 pikseli
  • Proporcje obrazu – 4:3

Sprawdzone metody dotyczące postów w Google Moja Firma

Posty w Google mają nieco inny charakter niż wpisy umieszczane na platformach społecznościowych typu facebook, czy instagram. Powinny mieć charakter promocyjny.

Nie zaleca się publikacji tego samego rodzaju postów, który przesyłany jest w innych serwisach społecznościowych. Złą praktyką jest także promowanie swoich blogów poprzez zamieszczanie linków w formie wezwania do działania.

Ludzie, którzy wyszukują w Google, zasadniczo szukają rozwiązań dla swoich zapytań. Dlatego we wpisie powinniśmy się skupić na promowaniu swoich produktów i oferowaniu rabatów, które wyróżnią ofertę firmową na tle innych.

Zapisuj wielką literą kilka pierwszych linijek tytułu posta, aby przyciągnąć uwagę ludzi. Napisz atrakcyjną treść i umieść odpowiedni przycisk wezwania do działania.

Mimo, że możesz napisać 300 słów, trzymaj się 80-100 słów. W zależności od urządzenia, na którym ludzie wyszukują, liczba wyświetlanych znaków może się różnić.

Dodanie ważnych słów kluczowych i wiadomości na początku opisu posta jest praktyką.

Upewnij się, że landing page (link CTA), do którego kierujesz odwiedzających, pasuje do treści wpisu Google moja firma i spełnia oczekiwania użytkowników.

Cokolwiek umieścisz w opisie, uczyń go konwersacyjnym, ale używaj naturalnego tonu.

Unikaj używania dużej ilości tekstu w obrazach, których używasz w postach.

 

Ważne! Wszystkie zdjęcia pojawią się dopiero po poprawnej weryfikacji profilu. Przy zakładaniu wizytówki możesz dodać zdjęcia do albumu, jednak będą one widoczne dla osób trzecich dopiero po zatwierdzeniu autentyczności.

Pamiętajmy, że wszystkie udostępniane treści muszą spełniać narzucone standardy, być zgodne z przyjętą polityką treści wpisów w profilu firmy.

Jak zmierzyć skuteczność opublikowanych wpisów?

Gdy przesyłasz post do Google moja firma, możesz zobaczyć, ile osób się z nim spotkało. Możesz też sprawdzić, ile razy przycisk wezwania do działania w Twoim poście został kliknięty.

Aby sprawdzić wyświetlenia i kliknięcia dowolnego posta, po prostu przejdź do sekcji „Wpisy” na pulpicie nawigacyjnym Google Moja Firma. Spójrz na dół każdego posta w narzędziu do tworzenia. Zobaczysz łączną liczbę wyświetleń tego posta, które zostały otrzymane z wyszukiwarki Google i innych platform łącznie. Tuż obok liczby wyświetleń zobaczysz liczbę kliknięć posta. Jest to liczba kliknięć przycisku wezwania do działania przez użytkowników.

Możesz zobaczyć te liczby z pulpitu nawigacyjnego Google Moja Firma, a Google będzie również co tydzień wysyłać e-mailem zbiorcze dane dotyczące konta. Wiadomość e-mail będzie zawierać liczbę postów w wyszukiwaniu w ciągu tygodnia, łączną liczbę wyświetleń wszystkich postów oraz miniatury 3 postów o najwyższym współczynniku interakcji w danym tygodniu.

Najczęstsze pytania i odpowiedzi związane z wizytówką Google Moja Firma

1. Jak długo posty pozostają w Google w mojej firmie?

Wpis opublikowany w Google moja firma ma zwykle tygodniowy okres ważności. Po wygaśnięciu nie będzie widoczny dla widzów, ale możesz go zobaczyć na liście swoich postów i sprawdzić jego analitykę.

  • Domyślny rozmiar – 720 x 540 pikseli
  • Maksymalny rozmiar – 2120 x 1192 pikseli
  • Minimalny rozmiar – 480 x 270 pikseli

2. Jaki rozmiar powinny mieć zdjęcia w wizytówce Google?

Jeśli publikujesz z panelu Google Moja Firma, najlepszy rozmiar obrazu dla posta to 1200 x 900 pikseli, czyli proporcja obrazu 4:3. Zwracaj uwagę, aby zawsze najważniejszy aspekt zdjęcia był wyśrodkowany zarówno w pionie, jak i poziomie. Co najważniejsze, rozmiary obrazów postów GMB muszą być odpowiednio zoptymalizowane, aby Twoje posty były atrakcyjne i wyglądały zgodnie z oczekiwaniami.

  • Domyślny rozmiar – 720 x 540 pikseli
  • Maksymalny rozmiar – 2120 x 1192 pikseli
  • Minimalny rozmiar – 480 x 270 pikseli

3. Jaki powinien być rozmiar zdjęcia na okładkę mojej firmy w Google na rok 2022?

Zalecany rozmiar zdjęcia na okładkę Google Moja Firma to 1080 x 608 pikseli. W innych źródłach odnajdziemy informację, że prawidłowy wymiar to 1024x576 pikseli. W obu przypadkach rartio ratio jest identyczne, dlatego nie ma różnicy, do którego wymiaru się zastosujecie. Proporcje 16:9 wyglądają doskonale w Mapach Google i nadal można je przyciąć do kwadratu, gdy jest to potrzebne jako miniatura.

4. Jak zablokować zdjęcie w google?

Co w przypadku gdy ktoś dodał zdjęcie na nasz profil, które narusza zasady dotyczące zdjęć? Możemy je zgłosić i poprosić o usunięcie. W jaki sposób to zrobić przedstawione zostało w pomocy Profilu Firmy w Google. Sprawdzenie może trwać do kilku dni.

Jak to wykonać krok po kroku?

Na komputerze przejdźcie do wyszukiwarki Google i wpiszcie nazwę swojej firmy.

Kliknijcie Zobacz zdjęcia, a następnie odszukajcie zdjęcie, które chcecie usunąć.

U góry po prawej stronie kliknij Zgłoś problem.

Wybierzcie rodzaj naruszenia, które chcecie zgłosić, a zatwierdźcie przyciskiem report.

 Jak usunąć zdjęcie z google

Identycznie wygląda to w przypadku kiedy chcemy usunąć zdjęcie w Google Maps oraz w wyszukiwarce Google.

Zobacz także

Używamy plików tekstowych zwanych „cookies” („ciasteczka”), by uczynić naszą stronę łatwiejszą w użytkowaniu. Dowiedz się więcej.

x