Youtube jako potężne narzędzie marketingowe

Marketing i promocja

Nie od dziś wiadomo, że media społecznościowe są istotnym elementem kampanii marketingowej w sieci. Co ciekawe, poziom popularności poszczególnych mediów społecznościowych jest zmienny. Obecnie na pierwszy plan wysuwa się między innymi Youtube.

Youtube jako potężne narzędzie marketingowe

Reklama na Youtube jedną z najbardziej opłacalny

O sile video marketingu pisaliśmy już wielokrotnie. Połączenie różnych kanałów komunikacji i bodźców, łatwość w odbiorze i dostępność - wszystko to niewątpliwie przekłada się na skuteczność i popularność reklamy w formie video. Gdy chodzi o filmy na kanale Youtube istotna jest także autentyczność, która sprawia, że reklama nie jest nachalna.

Z pewnością ten kanał komunikacji kojarzy Ci się z tak zwanymi youtuberami bądź influencerami. Wiele osób korzysta z usług reklamowych wspomnianych osób zarabiających na Youtube. Odbywa się to w najróżniejszy sposób. Często wystarczające okazuje się sprezentowanie takiej osobie produktów. Youtuber przybliży swoim widzom działanie produktu w praktyce i zrecenzuje go.

Tym samym marka zyska rozgłos, a w wielu przypadkach również uznanie. Za pośrednictwem tego medium możliwa jest także promocja różnego typu usług. Ze względu na to, że youtuberzy mają przeróżne profesje i działają w ramach wielu branż, znalezienie odpowiedniej osoby do współpracy nie jest trudne. Istotnym kryterium wyboru są oczywiście zasięgi. Im większa liczba obserwatorów, tym lepiej. A może zamiast szukać youtubera do współpracy, warto byłoby stworzyć własny kanał na Youtube?

Dlaczego warto mieć kanał na Youtube?

W pierwszym etapie rozwoju marki na pewno dużo łatwiej jest rozpocząć współpracę z osobami, które już mogą pochwalić się dużą grupą odbiorców. W tym samym czasie można jednak budować własne zasięgi, by zyskać kontrolę nad przekazywaną treścią.

Z pewnością w tym celu konieczne będzie zatrudnienie osób wyspecjalizowanych w pracy za pośrednictwem portali społecznościowych. Nie mniej ważne jest stworzenie koncepcji, wyznaczenie celów, analiza osiągnięć i stały rozwój. W dalszej perspektywie takie podejście znacząco wpływa na rozpoznawalność marki. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by zapraszać do współpracy znanych i lubianych.

 

YouTube zrzut strony

 

Zabieg ten zastosowały już topowe marki. Przykładem jest chociażby Vogue, słynny magazyn modowy. Eksperci Vogue stworzyli własny kanał na Youtube. W jego ramach publikowane są treści  tworzone bezpośrednio przez firmę, jak i te stworzone we współpracy z przedstawicielami branży modowej, beauty, rozrywkowej, aktorskiej, muzycznej. Firmy często wykorzystują Youtube również w zakresie popularyzacji materiałów informacyjnych czy instruktażowych. W końcu niektórzy klienci mogą być zniechęceni do zakupu produktu, w przypadku gdy nie są przekonani co do bezpieczeństwa, sposobów użytkowania, realnych efektów. W celu tworzenia takich treści marki współpracują zwykle ze specjalistami, co ma niebanalny wpływ na poziom zaufania i renomę.

Youtube - zasięgi kanały, pozycjonowanie w ramach Youtube

Prowadzenie kanału Youtube nie jest łatwe, lecz efekty są tego warte. Zakładając kanał w ramach tego medium społecznościowego trzeba mieć na uwadze liczne zasady, jakimi rządzą się algorytmy na Youtube. Przypomina to pozycjonowanie strony w wyszukiwarce. Również na Youtube trzeba swój kanał (jak i każdy filmik) pozycjonować z zastosowaniem odpowiedniego doboru słów kluczowych. Ponadto, obecnie konkurencja jest dużo większa niż jeszcze kilka lat temu, a Youtube stale wprowadza nowe ograniczenia, co ma wpływ na selekcję treści.

Należy więc stale obserwować trendy, dotyczące „zabronionych” treści. Chodzi zarówno o słownictwo czy tematykę, jak i przedstawiane obrazy i sytuacje. Przykładem takich treści są te kojarzone z agresją, zbrodniami, krwią. Obecnie należy unikać także treści związanych z pandemią. Nie mniej ważne są prawa autorskie. Bezprawne zastosowanie muzyki, filmów i innych treści może zakończyć się zablokowaniem filmiku. Ważna jest także częstotliwość publikacji oraz popularność filmików objawiająca się ilością wyświetleń, polubień, komentarzy, subskrybcji. Dlatego większość twórców stale zachęca swoich widzów do aktywności w tym zakresie.

Oczywiście, prezentujemy tu wyłącznie mały wycinek ogólnie dostępnej wiedzy na ten temat. Kwestie te są bardzo dobrze znane nie tylko twórcom, ale również użytkownikom Youtube'a. Jeśli jednak chcesz zapoznać się z tajnikami skutecznego prowadzenia kanału na Youtube i w innych mediach społecznościowych - skontaktuj się z nami. Zaoferujemy Ci profesjonalne doradztwo i realną pomoc skrojoną na miarę Twoich możliwości i potrzeb!

 

Zobacz także

Używamy plików tekstowych zwanych „cookies” („ciasteczka”), by uczynić naszą stronę łatwiejszą w użytkowaniu. Dowiedz się więcej.

x