Wiemy już jak ważny w procesie tworzenia strony internetowej jest etap przygotowawczy. Wiemy na czym skupić uwagę przy projekcie graficznym i programowaniu. Ale co dalej?
Strona internetowa poddawana jest szczegółowym testom
Strona www lub sklep online jeszcze przed przeniesieniem na domenę docelową poddawane są skrupulatnym tekstom. Testy przypominają w dużej mierze audyt strony internetowej. Strona internetowa sprawdzana jest między innymi pod kątem technicznym. Kod źródłowy strony powinien być bowiem przyjazny Google, w przeciwnym razie witryna nie będzie poprawnie indeksowana w wyszukiwarce. Testy jakościowe kodu przeprowadzane są z zastosowaniem dedykowanych narzędzi. Istotna jest między innymi struktura adresów URL witryny czy poprawność ustawień DNS.
Testy nie kończą się jednak na ocenie technicznej. Szczególnie istotna jest także funkcjonalność witryny. W celu jej analizy przeprowadzane są testy praktyczne. Innymi słowy, należy postawić się na miejscu użytkownika. Czy struktura witryny umożliwia intuicyjną obsługę? Czy wyszukiwanie, nawigacja, rejestracja, zakup i logowanie są maksymalnie uproszczone? Czy wszystkie ścieżki kończą się odowiednim komunikatem? Odpowiadając na tego typu pytania podczas testów, eliminujemy wszelkie nieprawidłowości i utrudnienia. A to sprawia, że użytkownicy strony internetowej spędzają na niej więcej czasu.
Gotowa strona internetowa - jak nią zarządzać?
Choć zarządzanie stroną wydaje się banalnie proste, w praktyce warto zachować ostrożność. Zwłaszcza jeśli mamy do czynienia z dedykowaną stroną internetową. Taką należy uzupełniać w zgodzie z określonymi zasadami. Zatem kluczowym etapem, z punktu widzenia zleceniodawcy, jest szkolenie z zarządzania stroną, podczas którego uczy się jak uzupełniać docelowe treści, a także przeprowadza samodzielne testy. Na ten etap kładziemy szczególny nacisk - budujemy serwisy internetowe oparte o nasze autorskie rozwiązania, więc siłą rzeczy dla każdego naszego klienta jest to coś nowego.
W tym miejscu warto wspomnieć o wpływie niskiej jakości treści na pozycjonowanie stron internetowych. Napisalismy na ten temat serię artykułów, do któryh serdecznie zapraszamy.
Przeniesienie strony www na domenę docelową
W ostatnim kroku, kiedy wszystkie treści są uzupełnione, a mechanizmy dopracowane, strona internetowa jest przenoszona na domenę docelową. Etap ten powinien być czystą formalnością. W związku z uruchamianiem serwisu likwidowane jest hasło i montowane są zabezpieczenia SSL.
Dopracowana strona internetowa trafia do internetu, ale nie do indeksu Google - aby roboty indeksujace trafiły na nową stronę internetową, muszą znaleźć do niej odniesienie z już znanej strony. Alternatywą jest zgłoszenie prośby do Google przez Google Search Console.
I co dalej? Chciałoby się rzecz, że to koniec drogi, a jest zupełnie odwrotnie. Jeśli chcesz mieć stronę, "bo chcesz mieć stronę", w tym miejscu kończy się Twoja przygoda z tworzeniem własnej witryny, czy sklepu online. Ale jeśli chcesz, żeby serwis internetowy stał się faktycznym narzędziem do zarabiania w internecie, musisz mieć na uwadze, że bez pozycjonowania się nie obędzie. To złożony proces, na który składa się między innymi optymalizacja treści i szeroko pojęty marketing online. Pozycjonowanie strony internetowej może potrwać od kilku do kilkunastu miesięcym, ale gra jest warta świeczki! Zgodnie z wynikami badań firmy iCrossing aż 95 % wyszukujących odwiedza strony www wyświetlające się w pierwszych wynikach wyszukiwania. Nie chodzi wyłącznie o czas i wygodę. Witryny internetowe prezentowane na pierwszej stronie postrzegane są jako profesjonalne i godne zaufania. Sam powiedz, ile razy odwiedziłeś drugą stronę wyników wyszukiwania? ;)
W idea4me tworzymy strony www nowoczesne, przyjazne użytkownikom i lubiane przez wyszukiwarki. Dbamy o szczegóły i projektujemy z myślą o celach wyznaczonych przez naszego klienta. Zapewniamy doradztwo i pamiętamy o konsultacjach na każdym poziomie realizacji. Dlatego nasi klienci otrzymują to, czego się spodziewają.