Szybka strona internetowa a sukces Twojej firmy

Strony internetowe

Czy szybkość ładowania Twojej strony internetowej ma wpływ na jej pozycjonowanie? Z pewnością byłeś w sytuacji, kiedy zniechęcony czekaniem na załadowanie tradycyjnej czy mobilnej strony internetowej opuściłeś ją i poszedłeś do konkurencji. Google dba o użytkowników, w związku z czym długo ładująca się strona nie będzie dobrze pozycjonowana. Jeżeli chcesz podnieść pozycję Twojej firmy w rankingach Google, a w konsekwencji zwiększyć zyski, szybka strona internetowa może okazać się niezbędna.

Szybka strona internetowa a sukces Twojej firmy

Zakładając stronę internetową mamy na celu nie tylko zaprezentowanie naszej działalności w sieci. Profesjonalna strona internetowa musi spełniać pewne wymagania, aby jej odbiór zachęcił użytkownika do pozostania w naszej witrynie. Jednak poza efektem wizualnym oraz unikaniem treści o wątpliwej jakości strona internetowa musi spełniać kolejne warunki niezbędne do dobrego pozycjonowania. W dzisiejszym wpisie omówimy bardzo ważny aspekt przy pozycjonowaniu strony internetowej- szybkość ładowania. Dowiesz się, dlaczego szybka strona internetowa powinna być kolejnym celem stawianym sobie przez profesjonalistów.

Szybka strona internetowa, czyli jaka?

Szybkość ładowania strony internetowej bezpośrednio przekłada się na jej pozycje w rankingach Google. Im szybciej strona internetowa się ładuje, tym większe szanse na zaangażowanie użytkowników i zatrzymanie ich na stronie. Oczekiwania użytkowników względem tempa ładowania strony stale rosną. Firma Akamai świadcząca usługi CDN (Content Delivery Network) przeprowadziła badania, z których wynika, że 47% użytkowników sklepów internetowych oczekuje, że strona powinna się ładować w 2 sekundy bądź szybciej. Co ciekawe, aż 40% badanych powiedziało, że opuszczają stronę, gdy czas jej ładowania przekracza 3 sekundy! Tak naprawdę, czas ładowania strony internetowej przekłada się na pierwsze wrażenie jakie jej właściciel wywrze na odwiedzającym. Neil Patel opublikował na swojej stronie wyniki badań przeprowadzonych przez QuBit, opartych na sondażu, w którym wzięło udział 60 000 klientów 80 stron internetowych z różnych branży. Okazało się, że wolno ładujące się strony generowały ich właścicielom ogromne straty finansowe. W Stanach Zjednoczonych nawet jednosekundowe spowolnienie w ładowaniu strony firmy może przekładać się na roczne straty rzędu 2 miliardów dolarów. Wyniki pokazują, jak ważne jest, aby profesjonalna strona internetowa ładowała się w jak najszybszym tempie.

Lekka i szybka strona internetowa

Słow and Fast

Twoja strona ma przyciągać uwagę, tryskać pozytywną energią, napawać optymizmem bądź, w zależności od branży- być odpowiednio stonowana. Ma też być profesjonalna i przyciągać klientów. Bez względu na Twoją wizję strony, wszystko to można osiągnąć bez zmieniania strony internetowej w jarmark. Zaufaj w tej kwestii specjalistom. Lepiej jest postawić na czytelny minimalizm, tworząc intuicyjną stronę, po której użytkownik będzie z łatwością się poruszał. Po raz kolejny sprawdza się powiedzenie, że czas to pieniądz- szanując czas osoby odwiedzjącej Twoją stronę internetową, dbasz także o zyski dla Twojej firmy. Łatwa nawigacja po stronie, intuicyjny układ i szybkie ładowanie to dziś standard. Nie spowalniaj strony „ciężkimi” mechanizmami . Co z tego, że będzie świecić, grać i błyszczeć, jeśli najprawdopodobniej niewiele osób poczeka na załadowanie wszystkich atrakcji? Zastanów się ile razy sam opuściłeś jakąś stronę zanim się załadowała i poszedłeś do konkurencji. Być może ominęły Cię dziesiątki stron „z bajerami” – czy żałujesz?

Co na to Google?

Google nie lubi wolnych stron i faworyzuje te szybkie. Jako firma stawiają sobie za cel stworzenie szybkiej sieci i nawet udostępniają narzędzia, takie jak Pagespeed Insights, po to, żeby każdy właściciel strony mógł mieć swój udział w realizacji ich celu. Im szybsza jest Twoja strona internetowa, tym wyżej będzie w rankingach Google, a co za tym idzie- trafi do Ciebie więcej klientów. Tak, czy inaczej, szybkość ładowania strony powinna być dla Ciebie jednym z priorytetów nie tylko ze względu na rankingi Google, ale także z uwagi na użytkowników- to oni mają korzystać z Twojej strony i, w ostatecznym rozrachunku, to na nich chcesz wywrzeć dobre wrażenie.

Jeżeli chcesz sprawdzić, czy Twoja strona internetowa spełnia wymagania Google między innymi pod względem szybkości ładowania, zgłoś się do nas na bezpłatny audyt.  

Zobacz także

Używamy plików tekstowych zwanych „cookies” („ciasteczka”), by uczynić naszą stronę łatwiejszą w użytkowaniu. Dowiedz się więcej.

x