Posiadanie firmy łączy się dziś z posiadaniem profesjonalnej strony internetowej. Jest to Twoja wizytówka w sieci. Za jej pomocą możesz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, a co za tym idzie- do nowych klientów. Jednak aby strona stanowiła godną wizytówkę firmy, musi spełniać kilka warunków, które ten artykuł ma za zadanie przybliżyć.
Profesjonalna strona internetowa, czyli jaka?
Śmiało można stwierdzić, że Internet jest obecnie najbardziej uniwersalnym narzędziem do pozyskiwania informacji. Nie bez przyczyny mówi się, że jeśli nie ma Cię w Internecie, to nie istniejesz. O ile w przypadku przeciętnego Kowalskiego to stwierdzenie jest mocno wyolbrzymione, o tyle w przypadku firmy - jak najbardziej uzasadnione. Tenże Kowalski ma zapewne mało czasu i dużo spraw na głowie. Szukając firm świadczących usługi, jakich właśnie potrzebuje, zapewne poradzi się Google do kogo się udać. Ilu jest takich Kowalskich? Wystarczy, że rozejrzysz się jadąc autobusem, siedząc w kawiarni, w parku, na uczelni… Każda z osób wpatrzonych w telefon, to potencjalny klient. Co przyciągnie jego uwagę? Na wstępie będzie to profesjonalna strona internetowa. Co cechuje taką stronę? Przedstawiamy 5 punktów, w których opisujemy najważniejsze, według nas, cechy profesjonalnej strony internetowej.
Adres URL ma znaczenie
Od tego powinieneś zacząć. Dobry adres URL będzie zawierał nazwę firmy, np. twojafirma.pl. Unikaj zbyt długich nazw, a także zbędnej interpunkcji - często adres strony jest czytelny bez myślnika bądź kropki rozdzielających poszczególne słowa. Jeżeli dopiero budujesz swoją markę, być może warto zawrzeć w nazwie słowo, które określa, czym zajmuje się Twoja firma. Jeżeli domena, która Cię interesuje jest już zajęta, możesz dodać np. nazwę miasta- twojafirma-gdansk.pl. Sprawdź też, czy wybrany adres jest też dostępny na platformach społecznościowych. Na pewno wolałbyś, żeby w adresie fanpage’a Twojej firmy na Facebooku, zamiast ciągu cyfr pojawił się adres Twojej domeny, czyli Facebook.com/twojafirma-gdansk
Profesjonalna strona internetowa w wersji mobilnej
Pamiętasz Kowalskiego? W swoim zabieganiu poszukiwania usługodawcy przeprowadzi najprawdopodobniej korzystając z telefonu. Jeśli Twoja strona nie będzie przystosowana do urządzeń mobilnych, istnieją duże szanse, że klient ucieknie zanim zapozna się z Twoją ofertą- być może bardzo korzystną i konkurencyjną! Warto, zatem, zadbać o to, by strona firmy działała tak samo sprawnie na komputerze, jak i na telefonie. Niech mobilna wersja Twojej profesjonalnej strony internetowej, której poświęciłeś tak dużo uwagi i która zapewne była niemałą inwestycją, pozytywnie zaskoczy Twojego potencjalnego klienta. Przy tak ogromnej konkurencji i ciągłym postępie technologii, łatwo można dojść do wniosku, że firmy najzwyczajniej w świecie nie mogą sobie pozwolić na to, aby nie nadążać za resztą.
Ułatwiony kontakt i nawigacja po stronie
Zainteresowanie ze strony potencjalnych klientów i ich kontakt z Tobą to klucz do sukcesu Twojej firmy. Umieść zakładkę z danymi kontaktowymi w widocznym miejscu. Często dane kontaktowe są jedyną informacją, dla której klient odwiedza stronę firmy. Skoro już jest o krok od skontaktowania się z Tobą - nie zaprzepaść szansy!
Aby ułatwić klientowi wyszukiwanie konkretnych informacji na stronie Twojej firmy, zadbaj o to, by poruszanie się po niej było intuicyjne. Zbyt wiele zakładek może sprawić, że strona będzie nieczytelna. Przyjmuje się, że optymalna ilość zakładek to pięć. Pamiętaj, że nawet przy większej ilości zakładek, nadal możesz zachować czytelność strony, jeśli będą one odpowiednio rozplanowane (czyli użytkownik nie dostanie oczopląsu). Pamiętaj, żeby w widocznym punkcie umieścić guziki odsyłające do profili firmy w mediach społecznościowych.
Need for speed, czyli jak nadążyć za użytkownikiem
Ogromne znaczenie ma też to, jak szybko ładuje się Twoja strona. SOASTA, amerykańska firma zajmująca się tworzeniem stron internetowych, przeprowadziła badania, z których wynika, że wolno działająca strona w znaczącym stopniu przyczynia się do negatywnego odbioru firmy przez użytkowników. Duża część osób biorących udział w badaniu stwierdziła też, że jeśli strona zbyt długo się ładuje - udadzą się na stronę konkurencji. Co to znaczy szybko? Według danych Google, 53% użytkowników mobilnych opuści stronę, jeśli jej ładowanie trwa dłużej niż 3 sekundy!
Co wyróżnia profesjonalna stronę internetową?
Wiesz już, co umieścić na stronie internetowej. Masz mnóstwo pomysłów, treść, wybrane zdjęcia. Jednak co zrobić, aby była ona czytelna i profesjonalna w odbiorze odwiedzających ją osób? Jeżeli na swojej stronie chcesz umieścić zbyt dużo informacji, może wprowadzić to niemałe zamieszanie. Przeprowadź dokładną selekcje i zdecyduj co Twoja strona ma na celu przekazać. Zachowaj balans między ilością grafik i tekstu. Zdecyduj się na wiodący kolor i czcionkę. Sprawdź czy treści nie zawierają błędów. Jeśli na stronie dzieje się zbyt dużo, a na to wszystko szaleją tam zbędne GIFy, treść strony będzie ostatnią rzeczą, która przykuje uwagę odbiorcy. No i wisienka na torcie - przedstaw się. Pamiętaj, że nikt nie będzie czytał elaboratów na temat tego, jak wspaniała jest Twoja firma - niech świadczy o tym portfolio i dobra opinia klientów. Twój przyszły klient chętnie zobaczy, z kim będzie współpracował - napisz o sobie i o swojej firmie kilka zdań, umieść swoje zdjęcie, zachęć osobę odwiedzającą stronę do współpracy z Tobą i Twoją firmą.
Jeżeli Twoja firma nie ma jeszcze strony internetowej, zapraszamy do nas! Jeśli masz już stronę, również zachęcamy do kontaktu- przeprowadzimy darmowy audyt techniczny Twojej strony pod kątem pozycjonowania.