Pozycjonowanie strony internetowej a treści niskiej jakości – część 4.

Pozycjonowanie

To już ostatnia część serii poświęconej treści niskiej jakości i jej wpływie na pozycjonowanie strony internetowej. Przedstawimy w niej narzędzia, które Rober Padgett polecił na łamach serwisu State of Digital jako pomocne przy identyfikacji treści niskiej jakości.

Pozycjonowanie strony internetowej a treści niskiej jakości – część 4.

Identyfikacja problemów przy pozycjonowaniu wynikających z udostępniania na stronie internetowej treści niskiej jakości.

Faktem jest, że potencjalnych problemów wstrzymujących skuteczne pozycjonowanie strony jest wiele. Na szczęście istnieją skuteczne narzędzia, mające pomóc nam określić przyczynę identyfikacji strony jako takiej, która zawiera treści niskiej jakości.

Google Search Console   

Nowa wyszukiwarka Google dostarcza więcej danych o tym, jak strony w Twojej witrynie są indeksowane, a także zawiera wyjaśnienie, dlaczego niektóre z nich zostały wykluczone. Jeśli strony nie są indeksowane w Google, jest to sygnał posiadania w witrynie treści powielonej lub niskiej jakości. Ponieważ jednak Google nie wdrożyło nowego pulpitu nawigacyjnego dla każdej witryny, może być konieczne użycie innych narzędzi, takich jak te wymienione poniżej. W Google Search Console możesz także użyć niektórych funkcji, aby przyspieszyć wyniki:

  1. Usuwanie adresu URL - możesz poprosić Google o usunięcie adresu URL z wyników wyszukiwania po ich zablokowaniu.
  2. Funkcja parametrów adresu URL - możesz poinformować Google, jak traktować adresy URL z różnymi parametrami witryny optymalizując tym samym czas indeksowania.

Siteliner i Copyscape 

Padgett polecaSiteliner jako narzędzie do znajdowania problemów z wewnętrzną powieloną treścią. Bezpłatna usługa Siteliner jest ograniczona do miesięcznych analiz witryn do 250 stron. Usługa Siteliner Premium pozwala analizować strony internetowe do 25 000 stron, bez ograniczeń co do częstotliwości wykonywania analiz. Po prostu wpisz nazwę swojej domeny, a Siteliner rozpocznie indeksowanie Twojej witryny, korzystając z wewnętrznych linków. Szybko pobiera i analizuje zawartość, generując na bieżąco raport w trakcie indeksowania.

Copyscape to narzędzie tej samej firmy co siteliner. Sprawdza duplikaty treści w różnych domenach. Łatwo dowiesz się, czy Twoje treści zostały skradzione i opublikowane w innej witrynie. 

Screaming Frog SEO Spider Twoim sprzymierzeńcem w pozycjonowaniu

Kolejnym narzędziem polecanym przez specjalistów jest Screaming Frog, które również może pomóc w znalezieniu stron niskiej jakości i powielonej zawartości. Korzystając ze Screaming Frog, pamiętaj, aby wziąć pod uwagę następujące aspekty:

  • Liczba słów: Sortuj kolumnę "Word Count” (Licznik słów) od najmniejszej do największej, aby znaleźć strony z niską zawartością tekstu.
  • Połącz indeksowanie z Google Analytics i znajdź strony, na których nie ma organicznego ruchu. Niektóre z nich mogą zawierać dużo tekstu, ale mimo wszystko nie generują żadnego ruchu organicznego. Może to oznaczać, że Google kwalifikuje zawartość strony jako treść jako niskiej jakości.
  • Sprawdź panel przeglądu indeksowania i raport zduplikowanych tytułów.

Sprawdzanie strony internetowej i upewnienie się, że nie masz żadnego z tych problemów, może pomóc Ci zdiagnozować, czy na ranking witryny mają wpływ strony, które nie mają żadnej wartości dla użytkowników.

Jeśli otrzymałeś od Google wiadomość o ręcznym działaniu ze względu na treści niskiej treści, kiedy już upewnisz się, że Twoja witryna nie narusza już wytycznych Google, poproś o ponowne rozpatrzenie sprawy dotyczącej Twojej strony internetowej. Po przesłaniu prośby o ponowne rozpatrzenie zgłoszenia cierpliwie oczekuj wiadomości na koncie Search Console. Google poinformuje Cię, gdy przejrzy Twoją witrynę i anuluje ręczne działanie.

Jak widać, możliwych przyczyn niskiej pozycji strony internetowej w Google jest wiele. Jednak, jeśli podejmiesz odpowiednie działania, Twoja strona może być dostępna dla tysięcy odbiorców. W tej serii wpisów skupiliśmy się jedynie na jednym z wielu aspektów pozycjonowania- więcej wkrótce!

Źródło: http://www.stateofdigital.com/thin-content-guide/

Zobacz także

Używamy plików tekstowych zwanych „cookies” („ciasteczka”), by uczynić naszą stronę łatwiejszą w użytkowaniu. Dowiedz się więcej.

x